Sökning: "uppdragsutbildning"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet uppdragsutbildning.
1. Lifelong learning at Scania and KTH : A qualitative study on community of practice as a learning method in contract education
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : This degree project examines the feasibility of implementing a community of practice within the contract education course ”Sustainable Transport Systems” offered at KTH Royal Institute of Sweden in collaboration with Scania. This degree project aims to investigate if it would be possible to increase participation in the course by creating study circles led by circle leaders who have completed the course. LÄS MER
2. Kreativitet – ett modeord eller en nödvändighet?
Magister-uppsats, Försvarshögskolan/UppdragsutbildningSammanfattning : Doktriner, studier och den militära professionen ställer krav på militär kreativitet. Specialförband utges visa en högre grad av kreativitet men i tidigare forskning är begreppet relativt outforskat i den militära sfären. LÄS MER
3. Hållbart livslångt lärande i diskretionärt arbetsliv - en studie av yrkesverksammas reella villkor för lärande i kunskapsintensiva storföretag
Master-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Hög efterfrågan på kompetensutveckling speglar behovet av kunskap och livslångt lärande i företag idag. Lärosätena har en central roll i samhället som utbildare, kan de stödja yrkesverksammas livslånga lärande i diskretionärt arbete på ett hållbart sätt? Studiens syfte är att bidra med kunskap om de reella villkoren för att ägna sig åt livslångt lärande. LÄS MER
4. En kvantitativ enkätstudie omden pedagogiska måltiden iförskolan.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för kostvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Måltiden i den svenska förskolan innebär ett tillfälle för barn och förskolepersonal att umgås och samtala med varandra medan de äter tillsammans. Det är även ett tillfälle att lära barn om mat och hälsosam kost. LÄS MER
5. Meningen med äldres akademiska studier : - ur ett individuellt perspektiv och ett samhällsperspektiv
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Syftet med studien var att ta reda på meningen med äldres akademiska studier ur ett individuellt perspektiv och ur ett samhällsperspektiv. Med äldre avses individer 65 år och äldre. Studien är kvalitativ, och det kunskapsteoretiska perspektivet är tolkningsinriktat. Resultatet bygger på intervjuer. LÄS MER