Sökning: "upplevelserum"

Visar resultat 1 - 5 av 29 uppsatser innehållade ordet upplevelserum.

  1. 1. När sagan möter krisen :  En turismvetenskaplig studie om Astrid Lindgrens Värld under pandemins grepp 

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Ellen Waern; Ellinore Wagnervik; [2021]
    Nyckelord :Upplevelse; upplevelserum; sociala interaktioner; pandemi; COVID-19;

    Sammanfattning : Astrid Lindgrens Värld (ALV) är en väletablerad temapark beläget i Sverige och öppnade år 1981 upp portarna första gången för att sedan, år efter år erbjuda upplevelser till sin växande besökarskara. Miljöerna där sagorna hör hemma utvecklas och karaktärerna kan genom parken komma till liv och därmed bestå i besökarnas hjärtan. LÄS MER

  2. 2. ”Karantänen du vill vara i” : En studie om det virtuella upplevelserummet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Persson; Emmeli Anderberg; Beatrice Johansson; [2020]
    Nyckelord :The virtual experience room; The Experience Room Model; The Four Realms of An Experience; consumer perspective; object language; intangible artefacts; technology and consumer engagement; Det Virtuellt Upplevelserummet; The Experience Room Model; The Four Realms of An Experience; konsumentperspektiv; object language; ogripbara artefakter; teknologi; kundengagemang;

    Sammanfattning : This study presents research about the virtual experience room, more specific theKarantänfestivalen Unplugged. The purpose of this study is to analyse how the virtualexperience room Karantänfestivalen Unplugged is built and also how committed consumersare during a virtual event. This will be answered by three research questions. LÄS MER

  3. 3. Innebandyföreningar verksamma inom ett upplevelserum : En kvalitativ studie om innebandyföreningars tjänsteerbjudande

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Mattias Kokljuschkin; Victor Ohlström; [2018]
    Nyckelord :Spectators; sport organizations; service offerings; added value; experience; Åskådare; idrottsorganisationer; tjänsteerbjudande; mervärde; upplevelse;

    Sammanfattning : Åskådarna inom idrottssektorn har en aktiv roll och en stor betydelse för idrottsorganisationers ekonomi. Tidigare forskning visar att det är viktigt för idrottsorganisationer att integrera med åskådarna med tilläggstjänster som skapar mervärde, eftersom matchen i sig säkerställer inte återkommande åskådare. LÄS MER

  4. 4. Varför kanalintegration? En studie om företags integrering av den fysiska och den digitala försäljningskanalen ur ett värdeskapande perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Frida Magnusson; Victoria Molin; [2018]
    Nyckelord :Omnichannel; multichannel; channel integration; clicks to bricks; service dominant logic; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att ur ett företagsperspektiv skapa förståelse för hur fysiska butiker integreras med företags nätbutiker samt undersöka hur både fysiska och digitala kanaler verkar värdeskapande för dessa aktörer. Syftet kommer besvaras genom följande forskningsfrågor: " Hur är det värdeskapande för företag att ha flera försäljningskanaler? " Hur arbetar dessa företag med integrationen av sina kanaler? Genomförande: Det empiriska materialet har samlats in genom semistrukturerade djupintervjuer med representanter från Addnature, Cenino Donna, Ellos, HILKEindesign, Nordic Feel, Svenssons i Lammhult samt Växjö Elektriska. LÄS MER

  5. 5. Upplevelseturism : En uppsats om hur upplevelser bidrar till marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Evelina Björklund; Frida Hjellström; [2016]
    Nyckelord :Upplevelseturism; experience; natur; marknadsföring; upplevelse; turism; naturturism; landsbygd; word of mouth; upplevelseindustrin;

    Sammanfattning : Naturturism är en trend som ökar i efterfrågan världen över och det är främst naturupplevelser som eftertraktas. En upplevelse är något som sker under en specifik tid i ett upplevelserum och som är för kunden unik och personlig. LÄS MER