Sökning: "user-testing"

Visar resultat 1 - 5 av 252 uppsatser innehållade ordet user-testing.

  1. 1. Shower Routine Creation: Application Design in a User-Centered Process

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Jakob Sjödin; Teodor Ahlinder; [2024]
    Nyckelord :user-centered design; shower; routine; user testing; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : A shower routine is a sequence of instructions that can be executed by a smart shower. This report explores how interfaces for creating shower routines can be designed. It further investigates the features that users prioritize in such an interface and how shower routines can enhance the shower experience. LÄS MER

  2. 2. Att undersöka brottsplatser med databasdriven visualiseringsteknik

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Certec - Rehabiliteringsteknik och Design

    Författare :Olivia Paul; [2024]
    Nyckelord :Visualiseringsteknik. Interaktiva kartor Brottsanalys Användarcentrerad design; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : I detta examensarbete har fokuset varit på att utveckla en programvara för hantering och analysering av brottsplatser genom interaktiva kartvisualiseringar från en mängd data. Arbetet inleddes med valet av lämpliga verktyg för kartvisualisering, där QGIS initialt övervägdes men Mapbox antogs som det slutliga valet på grund av dess flexibilitet och användbarhet [21]. LÄS MER

  3. 3. Sea of Unity – Ett spel för samarbete

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Izabell Arvidsson; Markus Grahn; Oskar Pålsson; Kevin Tan Quach; Malin Rosén; Kevin Rylander; [2023-03-03]
    Nyckelord :Samarbete; 4in1; Asymmetri; Speldesignmönster; Unity;

    Sammanfattning : The most popular games nowadays, both single and multiplayer, are often focused on individual achievements instead of the whole team’s accomplishment. This paper aims to explore how to make a game that is designed with cooperation in mind and how to implement it in 4in1-game. LÄS MER

  4. 4. Evaluating the user experience of a learning management system : – to improve usability

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Johanna Gerhardsen; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This master’s thesis evaluates the usability of an internal learning management system (LMS) in cooperation with the industrial organization Atlas Copco. As e-learning gains increasing prominence as a central tool for competence development within organizations, the seamless usability of LMSs plays a vital role in enhancing the employee experience. LÄS MER

  5. 5. Främjande av inklusiva webbupplevelser : En jämförelsestudie av automatiserade tillgänglighetstestverktyg i en E2E-integrerad mjukvaruprocess

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)

    Författare :Angelica Engström; [2023]
    Nyckelord :Automated testing tools; DIGG; E2E; Accessibility; WCAG; Automatiserade testverktyg; DIGG; E2E; Tillgänglighet; WCAG;

    Sammanfattning : Att skapa inkluderande webbupplevelser innebär att användare, oavsett förutsättningar, ska kunna uppfatta, förstå sig på, interagera med och kunna bidra till tjänster på webben. För att arbeta med webbtillgänglighet finns uppsatta standarder för att upptäcka och minimera begränsningar. LÄS MER