Sökning: "utvärdering säljare"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden utvärdering säljare.

  1. 1. Återtaganderättsförbehållets funktion och verkan : ur ett kreditgivar- och konsumenträttsligt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Mahdi Jospeh Kamali; [2023]
    Nyckelord :Begränsad sakrätt; säkerhetsrätt; återtagandrättsförbehåll; konsumenträtt; separationsrätt; lös egendom; sakrättsligt skydd; sakrättslig moment; borgenärs- och omsättningsskydd; godtrosförvärv; specialitetsprincipen.;

    Sammanfattning : Återtaganderättsförbehåll är en vanlig förekommande säkerhetsrätt som innebär att en säljare eller kreditgivare vid avbetalningsköp kan förbehålla sig rätten att återta objektet till dess att köparen uppfyllt sina avtalsåtaganden. Säkerhetsrätten innebär på så vis en separationsrätt för säljaren och utgör ett skydd i förhållande till köparens övriga borgenärer. LÄS MER

  2. 2. Data driven customer insights in the B2B sales process at high technology scaleups

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :HANNA STRÖMBERG; [2021]
    Nyckelord :B2B; selling; data driven; customer insights; presentation; scaleup; sales process; B2B; försäljning; datadrivna; kundinsikter; presentation; scale up; försäljningsprocessen;

    Sammanfattning : When scaling a company it is important to implement customer insights to achieve growth of revenue. Understanding and defining a suitable B2B sales process has also been shown to play an important part in enhancing sales, and traditional processes include multiple steps performed by sales representatives. LÄS MER

  3. 3. Influencermarknadsföringens processer : En studie om influencermarknaden ur ett aktörsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Agnes Davidsson; Klara Berglind; Elin Persson; [2020]
    Nyckelord :Social media marketing; micro influencers; marketing engagement; marknadsföringsprocess; Influencermarknadsföring; mikroinfluencers; engagement; marknadsföringsprocess;

    Sammanfattning : Användningen av influencers på sociala medier har kommit att bli en populär strategi imarknadsföringssyfte bland företag i många olika branscher. Företagens användande avkända personer i marknadsföringssyfte är ett sedan länge tilltaget begrepp, men under det senaste decenniet syns influencermarknadsföring tillträda som ett alternativ till traditionell celebrity endorsement och är en stor del av den digitala marknadsföringen som görs idag. LÄS MER

  4. 4. Ten thousand applications in ten minutes : Evaluating scalable recruitment, evaluation and screening methods of candidates for sales jobs

    Master-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och Entreprenörskap

    Författare :Stephen Kirk; [2017]
    Nyckelord :Scalable recruitment; evaluation; evaluation for sales positions; screening; e-recruiting; ideal salesperson; digital recruitment; erecruiting; recruiting; human resources; human resource management; scalability; scalable recruiting; sälj; säljare; skalbar försäljning; utvärdering av säljare;

    Sammanfattning : While personnel evaluation has been extensively covered in literature, little is known about evaluation procedures screening a large number of applicants. The basis of this research was to investigate if candidates for sales positions can be evaluated in a scalable way (where the number of applications does not impact the cost of evaluation much) for an on demand sales platform. LÄS MER

  5. 5. Belöningssystem och motivation : En fallstudie på Ericsson Local Services AB

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Sandra Barkstedt; Sara Hell; [2016]
    Nyckelord :belöningssystem; motivation; tjänsteföretag;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Belöningssystem kan beskrivas som ett styrmedel för attmotivera anställda till att arbeta i riktning mot företagets mål. Belöningssystem somstyrverktyg har en viktig roll hos företagen, eftersom ett välutvecklat ochtillfredställande belöningssystem kan öka motivationen avsevärt för de anställda. LÄS MER