Sökning: "välgörande organisationer"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden välgörande organisationer.
1. Vad hände när arbetsplatsen flyttade in i hemmet? : En kvalitativ studie om hur socialsekreterare upplevde distansarbete under Covid-19 pandemin
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för hälsovetenskaper (HOV)Sammanfattning : Bakgrund: När WHO klassade Covid-19 utbrottet som en pandemi i mars 2020 tvingades hela världen ta till säkerhetsåtgärder för att minska smittspridningen. Många företag lät sina anställda arbeta från hemmet och det blev snabba omställningar i arbetsutförandet. LÄS MER
2. Välgörenhet, Svett och Tårar : En kvalitativ fallstudie om motivation i ideella välgörenhetsprojekt
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Syftet för studien var att skapa förståelse kring ideellt engagemang i välgörenhetsprojekt och viktiga aspekter som motiverar dessa personer. Resultatet kan användas av organisationer, föreningar och personer med ledande funktioner för att motivera och leda ideella deltagare. LÄS MER
3. Fängelseanstalter - välgörande utemiljöer : ett gestaltningsförslag för en ny rastgård på Saltviks anstalt i Härnösand
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Saltviks anstalt är en fängelseanstalt med högsta säkerhetsklass som är belägen strax norr om Härnösand på landets östra kust. På grund av den höga säkerhetsklassen finns restriktioner för hur de intagna får röra sig inom anstalten och en av dem är att de måste vistas i inhägnade rastgårdar under sin utomhusvistelse. LÄS MER
4. People, Planet, Profit : En kvalitativ studie om företags CSR-arbete i relation till samhällsopinioner och varumärke
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Efter att ha uppmärksammat ett ökat engagemang i flyktingkrisen från företag under 2015 började vi intressera oss för vad som är bakomliggande de välgörande handlingar som företag gör. Samhället har ett högre tryck på företag att engagera sig i samhällsfrågor och CSR är ett verktyg som de senaste åren har ökat, vi ville undersöka hur företag arbetar med CSR-frågor i förhållande till samhällsopinioner. LÄS MER
5. Cause-Related Marketing i lojalitetsprogram : En kvantitativ studie om cafékunders upplevelse av Cause-Related Marketing som belöning i ett lojalitetsprogram.
Magister-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : På en alltmer konkurrensutsatt marknad har det blivit viktigare för företag att aktivt arbeta med att värna om kundrelationer. Ett vanligt sätt att arbeta med att värna om befintliga kunder och locka nya är genom lojalitetsprogram. LÄS MER