Sökning: "värde av sponsring"
Visar resultat 6 - 10 av 19 uppsatser innehållade orden värde av sponsring.
6. Vem sponsrar och varför? - En kvantitativ fallstudie på Enskede IK
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syfte och frågeställningarSyftet med studien är att utifrån Grönkvists (2000) sponsringsmotiv göra en kvantitativ fallstudie på Enskede IK:s sponsorer i Stockholm för säsongen 2016 för att identifiera de viktigaste motiven sponsorerna har för att sponsra Enskede IK sett ur ett företagsperspektiv. Följande frågeställningar syftar studien till att besvara;•Vilka motiv ses som viktigast för företagen när det handlar om att sponsra en icke-professionell fotbollsförening?•Hur ställer sig de identifierade motiven i relation till att sponsringens utveckling går från filantropi till avkastningskrav hos företagen?MetodStudien bygger på en enkätundersökning som har delats ut till samtliga sponsorer i Enskede IK under säsongen 2016. LÄS MER
7. Sponsring av Skid-VM i Falun : En studie av regionala sponsorers vilja att delta isponsornätverket Beyond Skiing
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Stora idrottsevenemang är till stor del beroende av de intäkter som kommer från sponsrandeföretag. Inför skid-VM i Falun 2015 startade organisationen Beyond Skiing Foundation ABett projekt i form av ett sponsornätverk. LÄS MER
8. Sponsring
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Bakgrund: Det finns många olika sätt att marknadsföra sig på idag. Det kan exempelvis vara via sponsring. Sponsring är en markandsföringsform som ökar för varje år trots att forskning tyder på att det fortfarande är svårt att räkna på investeringen. LÄS MER
9. Hur upplever kunder värde och förtorende av CSR? : En studie om tre olika CSR- initativ
Magister-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : Magisteruppsats i företagsekonomi, Handelshögskolan vid Örebro universitet, Marknadsföring, HT 2011 Författare: Dell´Uva, Valentina och Sandberg, Linda Handledare: Pia Lindell Titel: Hur upplever kunder värde och förtroende av CSR?- en studie om tre olika CSR-initiativ. Nyckelord: CSR, Cause related marketing, filantropi, sponsring, värde, förtroende samt relationer. LÄS MER
10. Sponsring : baserat på fakta eller intuition?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Det här är en kandidat uppsats i företagsekonomi med inriktning marknadsföring som är gjord på Handels- och IT Högskolan I Borås. Inriktningen på uppsatsen är sponsring och vi har valt att fokusera studien på hur företag använder sig av strategisk sponsring. LÄS MER