Sökning: "värdestjärna"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet värdestjärna.

  1. 1. Två sidor av samma mynt : Komponentansatsens vara eller inte vara

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Martin Jäderlund; Christian Sondell; [2012]
    Nyckelord :K3; komponentavskrivning; komponentansats; intressentmodellen; värdestjärna; bfn;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sedan 2004 arbetar Bokföringsnämnden (BFN) med att ta fram fyra kategorier av ett förenklat och samlat regelverk för företag i Sverige. K3-regelverket som utgör ett av dessa fyra regelverk och just nu utarbetas kommer att vara det huvudsakliga regelverket för alla onoterade företag som inte valt att tillämpa den så kallade IAS-förordningen. LÄS MER

  2. 2. Ekologisk konsumtion : Endast för övertygade?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Pernilla Regnér Nordlund; Joakim Linde; [2011]
    Nyckelord :Organic consumption; high- and low involved consumers; strategic marketing; Ekologisk konsumtion; involvering; marknadsföringsstrategi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Med anledning av Sveriges ökade ekologiska konsumtion så kommer denna uppsats vidare undersöka ekologisk konsumtion som fenomen och hur företag bör arbeta för att på bästa sätt lyckas nå långsiktig överlevnad med just ekologi som grund. Problem: Vilka faktorer är viktiga för företags beslut om marknadsföringsstrategier gällande ekologiska varor, för att nå långsiktig överlevnad? Syfte: Syftet med den här uppsatsen är att analysera och utvärdera konsumentbeteende med avseende på ekologisk konsumtion. LÄS MER

  3. 3. Fashion 2.0 - Svensk modebevakning i den digitala tidsåldern

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victor Helmre; Louise Livijn; Emma Ljungstrand; [2011]
    Nyckelord :Disruptiv Innovation; digitalisering; marknadsposition; modemagasin; modebloggar; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsen ämnar ge svar på om det idag har skett ett ompositionering av modemagasinens ställning på marknaden med hänsyn till modebloggarnas utbredning - i ljuset av den digitalisering som i dagsläget påverkar branschen. Metod: I denna uppsats återfinns både kvalitativ och kvantitativ metod. LÄS MER

  4. 4. Tid förändring i hälso- och sjukvården : En uppsats om designtänkande som metod för förändring

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Anton Strömberg; Niklas Runesson; [2010]
    Nyckelord :Design thinking; organizational change in the Swedish healthcare system; involvement; value star; corporate culture; Designtänkande; förändringsarbete inom sjukvården; involvering; värdestjärna; företagskultur;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den svenska hälso- och sjukvården står idag inför en mängd problem som kommer att förvärras i framtiden. Ökande kostnader, bristande tillgänglighet och växande förväntningar från medborgarna är några av problemen som måste lösas. LÄS MER

  5. 5. Värdeskapande: musikbranschen i förändring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Michael Holmgren; Pavel Stanev; Eric Nordgren; [2010]
    Nyckelord :Musikbranschen; Värdeskapande; Intäktsflöden; Samproduktion; Möjliggörande; Avlastning; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Värdeskapande: musikbranschen i förändring är en kvalitativ studie av "den lilla" musikindustrin. Det empiriska materialet kommer primärt från åtta personliga intervjuer. Syftet är att försöka undersöka hur man kan skapa och finansiera värde i en bransch med sviktande intäktsflöden. LÄS MER