Sökning: "värdet av kundrelationer"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden värdet av kundrelationer.
1. HÅLLBAR HANDEL I UMEÅ : Kan acceleratorprogram få lokala handelsbolag att prestera i krissituationer?
Magister-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Handelsbranschen står inför ständig förändring med digitalisering och globalisering världen över. Samtidigt har en ny institutionell enhet blommat upp inom den entreprenöriella världenmed intention att minska frekvensen av misslyckade företag, nämligen företagsinkubatorer ochacceleratorer. LÄS MER
2. Utvärdering av maskininlärningsmodeller för riktad marknadsföring inom dagligvaruhandeln
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Företag inom dagligvaruhandeln använder sig ofta av database marketing för att anpassa deras erbjudande till deras kunder och därmed stärka kundrelationen och ökaderas försäljning. Länge har logistisk regression varit en modell som ofta används för att bygga upp maskininlärningsmodeller som kan förutse vilka erbjudanden som löses in av vilken kund. LÄS MER
3. Strategi för framgång : Hur svenska storföretag arbetar för att hävda sig mot konkurrens och skapa nya marknader
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte: Med ”Blue Ocean Strategy” avses skapandet av nya marknader utan konkurrens. Denna studie vill belysa hur fem svenska storföretag aktivt arbetar med att skapa nya marknader, stå emot konkurrens på befintlig marknad och slutligen om miljöarbete ses som en konkurrensfördel, vilket leder till en stärkt marknadsposition. LÄS MER
4. Allokering av relationer vid rörelseförvärv - En studie om anledningar bakom redovisningsval
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Tidigare forskning har visat att företagens relationer med kunder och leverantörer är viktiga både för företagens värde och för dess överlevnad. För att detta värde ska kunna återspeglas på ett relevant, tillförlitligt, och jämförbart sätt har standarden IFRS 3 tagits fram. LÄS MER
5. Relationers betydelse när ”papper försvinner” : en fallstudie om kundrelationer i service- och tjänsteproduktion
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Digitaliseringen påverkar hela samhället och ändrar vårt sätt att arbeta, producera och konsumera. Ny teknik förändrar och utvecklar hela tiden vad vi gör, hur vi gör och vilka behov vi har. Inom service- och tjänsteproduktionen innebär detta en utveckling som ändrar och skapar nya förutsättningar för hur en tjänst kan levereras. LÄS MER