Sökning: "vad är Lärarperspektiv"
Visar resultat 1 - 5 av 310 uppsatser innehållade orden vad är Lärarperspektiv.
1. Motiverande skrivundervisning för årskurserna F-6 : En kunskapsöversikt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Den här kartläggningen handlar om vad som är motiverande samt hur läraren kan motivera eleverna till att delta aktivt i sitt skrivande i årskurserna F-6. Kartläggningen bygger på studier vars syfte är att undersöka olika aspekter av den tidiga skrivundervisningen både ur ett elev- och lärarperspektiv där motivation samt meningsfullt skrivande tydliggörs. LÄS MER
2. Lärares erfarenheter av heldigitala läromedel : Arbetsprocesser i den dynamiska klassrumskontexten
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : Fully digital educational materials, collaborative Digital Textbooks (cDTB), are common in the Swedish educational materials market. This study examines, from the teachers' point of view, the advantages and challenges of cDTB, and the decision-making process of teachers regarding the selection of educational materials was analysed. LÄS MER
3. Från hjärtat till hjärnan : En undersökning av pulsträningens roll i skolans undervisning ur ett lärarperspektiv
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Bakgrund- Stillasittande hos barn och ungdomar blir ett allt mer samhällsproblem, därav har skolor velat ta initiativet kring att minska det här problemet. Det har de gjort genom olika former, ett av dem är investeringen av pulspass, som är ett av projekten till att minska stillasittande. LÄS MER
4. Lågstadieelevers motivation i matematikämnet sett ur ett lärarperspektiv
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Denna studies syfte är att undersöka yrkesverksamma lågstadielärares uppfattningar och erfa-renheter kring lågstadieelevers motivation i matematikämnet. Motivation kopplas här till be-greppen matematikångest och självförmåga som kan ses som två viktiga faktorer för motivat-ion. LÄS MER
5. Auktoritet – En nödvändighet
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/HDK-Valand - Högskolan för konst och designSammanfattning : Lärarens roll som auktoritet i klassrummet är något som alltid har varit närvarande, är närvarande och som också kommer att vara närvarande i framtiden. Syftet med studien är att undersöka vad några verksamma legitimerade lärare i ämnet slöjd har för uppfattning om auktoritet som begrepp, hur lärarens roll som auktoritet i klassrummet legitimeras samt om det finns tillfällen där det anses vara legitimt att agera auktoritärt. LÄS MER