Sökning: "vad är en informant"
Visar resultat 1 - 5 av 100 uppsatser innehållade orden vad är en informant.
1. Lärares didaktiska val : Hur beskrivs och genomförs god skrivundervisning i högstadiets och gymnasiets svenskämne?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för språk, litteratur och lärandeSammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att belysa hur verksamma svensklärare på högstadiet och gymnasiet uppfattar begreppet ”god skrivundervisning” samt hur deras uppfattningar och didaktiska val kan relateras till Ivaničs (2004; Sturk & Lindgren, 2020, s. 8) skrivdiskurser. LÄS MER
2. FAKTORER SOM KAN KARTLÄGGA EN KRIMINELL KARRIÄR : EN KVALITATIV STUDIE OM UTVECKLING AV KRIMINELLT BETEENDE, INDIVIDENS UPPLEVELSE, SOCIALA BAND OCH FAMILJESITUATION
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : FACTORS THAT CAN CHART A CRIMINAL CAREER A QUALITATIVE STUDY ON THE DEVELOPMENT OF CRIMINAL BEHAVIOR, INDIVIDUAL EXPERIENCE, SOCIAL TIES AND FAMILY SITUATION JASMIN ACHKAR Achkar, Jasmin. Factors that can chart a criminal career. LÄS MER
3. Rabies in rural Cambodia : A pilot study on social acceptance of an oral vaccination campaign of dogs and community rabies awareness
Master-uppsats, SLU/Dept. of Clinical SciencesSammanfattning : Rabies is a deadly zoonotic disease that kills approximately 60,000 people every year, with around 60% of the cases in Asia. There exists no treatment for rabies once symptoms have started to appear and the disease always leads to death of the patient. LÄS MER
4. Nätbaserad undervisning på SFI ur elevperspektiv : En kvalitativ studie om sex elevers upplevelser av för- och nackdelar med nätbaserad undervisning på SFI
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur SFI C- och D-elever (studieväg 3) upplever nätbaserad undervisning under Coronapandemin samt vilka erfarenheter eleverna har om arbetet med digitala verktyg och vilka möjligheter och begränsningar nätbaserad undervisning har vad gäller muntlig färdighet. Dessutom vill jag undersöka vilka möjligheter och utmaningar med nätbaserad undervisning jämfört med närundervisning i SFI beskrivs av eleverna. LÄS MER
5. När de tysta eleverna talar : En kvalitativ studie om elevers upplevelser av att ta mindre plats i musikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Studiens syfte är att lyfta fram olika upplevelser och berättelser från elever som, oavsett anledning,tar mindre plats i specifikt musikundervisningen på högstadiet. I och med detta är även syftet attbidra till en djupare förståelse för hur eleverna upplever att deras egen utbildning påverkas och hurlärare bör bemöta dessa elever. LÄS MER