Sökning: "vad är klientperspektiv"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden vad är klientperspektiv.

  1. 1. Revisionens värde ur ett klientperspektiv : En kvalitativ studie om gapet mellan klientens förväntningar ochupplevelse med en revision

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Fredrik Arvidsson; Tommy Erlandsson; [2023]
    Nyckelord :Audit; expectation gap; gap; expectations; perceived value; Upper Echelon Theory; core value; added value; corporate management; CEO; CFO; client perspective; Revision; förväntansgap; gap; förväntningar; upplevelser; Upper Echelon Theory; kärnvärde; mervärde; företagsledning; VD; Finansdirektör; klientperspektiv;

    Sammanfattning : Bakgrund: Revision har en framstående roll ur ett samhällsekonomiskt perspektiv, och har under sin framväxt möjliggjort samhällets ekonomiska framfart. Men i samband med denna framväxt har ett gap uppstått mellan klienters förväntningar och upplevt värde med en revision. LÄS MER

  2. 2. ”Det handlar trots allt om liv eller död” : - en kvalitativ studie om tidigare missbrukares upplevelser av bemötande och behandling vid återfall

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskap

    Författare :Paula Holmgren; Elin Marcusson; [2023]
    Nyckelord :missbruk; återfall; bemötande; behandlingspersonal; klientperspektiv; kvalitativ studie;

    Sammanfattning : Denna studie avser att skapa en förståelse för klienter i missbruksbehandling och bemötande vid återfall från behandlingspersonal. Syftet med studien är att undersöka vad tidigare missbruksklienter upplevt under sin behandling och behandlingspersonals bemötande vid återfall. LÄS MER

  3. 3. Yrkesverksammas upplevelser och erfarenheter av arbetet med hedersutsatta personer.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Logman Altun; [2023]
    Nyckelord :Hedersrelaterat våld och förtryck; hedersvåld;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att fånga yrkesverksammas upplevelser och erfarenheter i arbetet med hedersutsatta personer. Studien fokuserar även på de utmaningar och svårigheter som yrkesverksamma socialarbetare och dess organisation ställs inför i handläggningen av hedersrelaterat våld (HRV). LÄS MER

  4. 4. Förväntningar i en revisor-klient relation : En kvalitativ studie ur ett revisor- och klientperspektiv

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Elin Artig; Jessica Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Auditor; Client; Expectations; Relationships; Advice; Service Quality; Revisor; Klient; Förväntningar; Relationer; Rådgivning; Tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : När konkurrensen i olika branscher ökar blir goda kundrelationer allt viktigare, inte minst i revisionsbranschen som på senaste årtionden har präglats av stark konkurrens och mättnad. Revisionen i sig har börjat betraktas som alltmer oviktig och många klienter efterfrågar även tjänster som skapar mervärde. LÄS MER

  5. 5. Vad föranleder och utgör revisorns värde? : Svenska små och medelstora företags upplevelser, förväntningar och syn på revisorn och dennes värde

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Ola Olsson; Linnea Månsson; [2021]
    Nyckelord :The value of the auditor; client perceived value; core value; added-value; auditor; auditor-client relationship; expectation gap; client quality; Värdet av revisorn; samlat värde; kärnvärde; mervärde; revisor; relation mellan revisor och klient; förväntansgap; klientkvalitet;

    Sammanfattning : Prior research has shown that there are many factors affecting the client's perception of the auditor’s value. Furthermore, research has shown that the auditor can add multifaceted value to the client, often divided into core value and added-value. LÄS MER