Sökning: "vad är marknadsföringskostnader"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden vad är marknadsföringskostnader.

  1. 1. What makes a successful Unicorn IPO?

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Karl Axel Nord; Filip Franzén; [2020]
    Nyckelord :Regression analysis; unicorn company; IPO; Regressionsanalys; unicorn företag; IPO;

    Sammanfattning : Amongst the great numbers of companies being listed on the stock exchange, one type of company stands out from the rest. Known as Unicorns, these companies are valued at $1 billion or more before they are even acquired or listed on the stock market. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföring med branschen som insats : En studie om svenska spelbolags marknadsföring - ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Klas Helin; Helmer Hernegran; [2019]
    Nyckelord :marketing; betting; casino; gambling; differentiation; consumer perspective; marknadsföring; betting; casino; spelande; differentiering; konsumentperspektiv;

    Sammanfattning : I följande uppsats undersöks den svenska spelbolagsmarknaden och dess marknadsföring. Tyngdpunkten ligger på att undersöka hur konsumenternas attityd till de svenska spelbolagens marknadsföring ser ut och vad som ligger till grund för denna attityd. I uppsatsen används tre olika metoder för att ge en så tydlig bild av ämnet som möjligt. LÄS MER

  3. 3. Sponsring : Skatteverkets värdering före och efter Stockholms Handelskammares lagförslag

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Linda Blomqvist; Linda Larsson; [2008]
    Nyckelord :Sponsring; motprestation; Stockholms Handelskammares lagförslag;

    Sammanfattning : Sammanfattning Sponsring är ett växande marknadsföringsverktyg. Detta har uppmärksammats av Stockholms Handelskammare, som har lagt fram ett förslag till lagändring angående förenklade avdragsmöjligheter för marknadsföringskostnader. LÄS MER

  4. 4. Namnvalets betydelse för den varumärkesbyggande processen - I ett ekonomiskt och juridiskt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Mårten Hallsten; [2003]
    Nyckelord :Immaterialrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Den förskjutning som har skett i företagens intresse från materiella till immateriella tillgångar har ökat kraven på skapandet av framgångsrika och konkurrenskraftiga varumärken. Varumärket kan idag stå för betydande tillgångar och ofta utgör varumärkets namn kärnan av dessa tillgångar. LÄS MER