Sökning: "vad är tjänstemarknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden vad är tjänstemarknadsföring.
1. Konsumenters attityder och intentioner till gratistjänster : En explorativ fallstudie om skidåkares attityder och intentioner till gratistjänsten lavinprognoser
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Sammanfattning Denna studie syftade till att skapa en ökad kunskap om konsumenters attityder och intentioner till användandet av gratistjänster. Eftersom tidigare studier inte tagit hänsyn till skillnaden mellan betaltjänster och gratistjänster så är detta ett relativt outforskat ämne. LÄS MER
2. Sociala Medier – Utifrån ett marknadsperspektiv
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att analysera och klarlägga SM ur ett marknadsföringsperspektiv. Detta görs genom att redogöra för dess karaktär samt studera möjligheter och svårigheter som kretsar kring fenomenet. Metoden som använts är kvalitativ och studien bygger på samlad empiri från fem intervjuer. LÄS MER
3. Vad sägs i den digitala världen? : En studie om eWOMs påverkan inom restaurangbranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur restauranger påverkades av recensioner och ratings gjorda av konsumenter online. De valda recensionssidorna var Tripadvisor och Yelp, samt Facebook som ett socialt nätverk. LÄS MER
4. Värdeskapande i en kooperativ förening : en fallstudie om Skogsägarna Mellanskog ekonomiska förening
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : Skogsindustrin utgör en viktig del i Sveriges samhällsekonomi, den skapar arbetstillfällen och bidrar positivt till landets handelsbalans. För att hålla industrin rullande krävs ett kontinuerligt inflöde av råvara. LÄS MER
5. Att behålla kunden : En studie om relationer och lojalitet inom frisörbranschen
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Frågeställningar: Vilka faktorer är väsentliga i frisörers arbete för att stärka relationen och lojaliteten med kunderna? Vad är det som gör kunder lojala till sin frisör? Syfte: Syftet med studien är att få en förståelse för hur kundlojalitet kan skapas inom frisörbranschen. Metod: Utgår från ett kvalitativt tillvägagångsätt där intervjuer med frisörer och fokusgrupper har genomförs. LÄS MER