Sökning: "vad betyder interaktion"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden vad betyder interaktion.

  1. 1. ”Vad är det som är power i detta?” : En kvalitativ studie om gruppers sociala interaktion i samtal om feministiska budskap i modeföretags marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Hedvig Pahlstad; Ester Paksuniemi; [2023]
    Nyckelord :Focus group interviews; social construction; social interaction; common knowledge; identification; feminist messages; post-feminism; Fokusgruppintervjuer; social konstruktion; social interaktion; gemensam kunskap; identifikation; feministiska budskap; post-feminism;

    Sammanfattning : In society there are several structural norms that appear taken for granted and should be discussed to be recognized. Furthermore, institutions such as corporations often incorporate stereotypical gender beliefs into their structuring such as in marketing. LÄS MER

  2. 2. En kvalitativ studie om enhetschefers upplevelse av relationen till sin HR-partner i en offentlig verksamhet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Malin Johansson; [2022]
    Nyckelord :high-quality relations; high-quality connections; human resources management; first-line managers; devolution; decentralization; public sector; högkvalitativ relation; högkvalitativ interaktion; human resources management; första-linjens chef; delegering; decentralisering; offentlig sektor;

    Sammanfattning : Införandet av New Public Management i den offentliga sektorn har för första linjens chefer,benämnda som enhetschefer i denna studie, inneburit en ökad byråkrati och minskad kunskap inom hantering av olika arbetsuppgifter. Detta bland annat inom arbetet kopplat till personalärenden. LÄS MER

  3. 3. Believable and Manipulable Facial Behaviour in a Robotic Platform using Normalizing Flows

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Kildo Alias; [2021]
    Nyckelord :Nonverbal Behaviour; Machine Learning; Generative Models; Normalizing Flows; Human-Robot Interaction; Icke-verbalt beteende; Maskininlärning; Generativa modeller; Normaliserande Flöden; Människa-robot interaktion.;

    Sammanfattning : Implicit communication is important in interaction because it plays a role in conveying the internal mental states of an individual. For example, emotional expressions that are shown through unintended facial gestures can communicate underlying affective states. LÄS MER

  4. 4. BARN SOM BEFINNER SIG I RISKZONEN, ELLER SOM REDAN ÄR AKTIVA I KRIMINALITET : EN KVALITATIV STUDIE, UR ETT MYNDIGHETSPERSPEKTIV

    M1-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Rebecca Larsdotter Hedlund; [2021]
    Nyckelord :Socialtjänsten; samverkan; barn och kriminalitet; normbrytande- och kriminellt beteende; risk- och skyddsfaktorer;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Föreliggande studie har en kvalitativ ansats, där syftet är att genom semistrukturerade intervjuer undersöka och belysa socialsekreterares uppfattning av samverkans betydelse för barn som befinner sig i riskzonen, eller som redan är aktiva i kriminalitet. Även uppmärksamma eventuella hinder och framgångsfaktorer i socialtjänstens samverkan med centrala aktörer såsom föräldrar, skola och polis. LÄS MER

  5. 5. Inkluderande samhällsundervisning pådistans? : Sex samhällslärares uppfattning om den framtvingade distans- och fjärrundervisningen under våren 2020

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Emelie Lidström; [2021]
    Nyckelord :En skola för alla; inkludering; digitalisering; distansundervisning; fjärrundervisning; habitus; fält; synlig och osynlig pedagogik.;

    Sammanfattning : Denna uppsats berör den framtvingade distans- och fjärrundervisningen under våren 2020 i skolämnet samhällskunskap. Uppsatsens syfte har varit att, utifrån samhällslärares egna upplevelser, undersökaom den framtvingade distans- och fjärrundervisningen har gjort det möjligt att fortfarande upprätthållaen inkluderande undervisning. LÄS MER