Sökning: "vad betyder konsumera"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden vad betyder konsumera.
1. Mitigating climate change, one hamburger at a time : a discourse analysis of how MAX Burgers AB communicates their carbon offsetting — and how customers perceive it
Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUSSammanfattning : Carbon offsetting through forest sequestration in the Global South has become an increasingly common way for companies to mitigate their greenhouse gas emissions and thereby sell products and services with net zero emissions. In Sweden, fast food company MAX Burgers AB goes even further. LÄS MER
2. Competition between wild bees and manged honeybees : a review of floral preferences
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Animal Environment and HealthSammanfattning : The decline of wild pollinators has given ground for a debate on the effects of managed honeybees to wild populations. Even though honeybees are native to some areas, management and domestication has had an indisputable effect on their foraging behaviour and thus the potential effect on surrounding taxa. LÄS MER
3. Viljan att investera i en bostadsnära solcellsanläggning : Undersökning av investeringsvilja
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälleSammanfattning : Denna studie syftar främst till att undersöka investeringsviljan till att bygga en solcellsanläggning, på Porsön i Luleå, som lokalbefolkningen kan köpa andelar i. Enligt nyttoteori väljer individer att konsumera de varor och tjänster som ger störst nytta och är begränsade av inkomsten. LÄS MER
4. Enabling Content Discovery in an IPTV System : Using Data from Online Social Networks
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Internet Protocol television (IPTV) is a way of delivering television over the Internet, which enables two-way communication between an operator and its users. By using IPTV, users have freedom to choose what content they want to consume and when they want to consume it. LÄS MER
5. Varför handlar vi (inte) ekologiskt? : En kvantitativ studie om svenska konsumenters konsumtionsbeteende vad gäller livsmedelsprodukter
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Det har aldrig funnits så många konsumtionsalternativ som det finns idag, det existerar stora livsmedelskedjor med mängder av alternativ av samma typ av produkt. Enligt statistiska centralbyrån har försäljningen av ekologiska livsmedelsprodukter ökat stadigt i Sverige. LÄS MER