Sökning: "vad betyder sortiment"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden vad betyder sortiment.

  1. 1. Underhållsstrategier för bostadsfastigheter : fem modeller för inre underhåll

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Safir Ismail; [2018]
    Nyckelord :Property maintenance; housing maintenance; apartment maintenance; Fastighetsunderhåll; Inre underhåll; Lägenhetsunderhåll;

    Sammanfattning : Planerat fastighetsunderhåll bör ske på ett strategiskt och genomtänkt sätt. Om detta inte görs medför det allt som oftast att underhållsarbetet sker ostrukturerat med missnöjda hyresgäster som resultat. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföring av designsamarbeten

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :FRIDA PETTERSSON; LOUISE KARLSSON; [2010]
    Nyckelord :design collaborations; marketing;

    Sammanfattning : SammanfattningMarknadsföringsaktiviteterna som företagen kan använda sig av idag är många och blir bara fler och fler. Det gäller många gånger att vara först med ett lyckat koncept eller en idé, för att sedan förhoppningsvis bli förknippad och ihågkommen med detta. LÄS MER

  3. 3. Inredningsvågen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Sofia Eriksson; Kristina Seitz; [2006]
    Nyckelord :Marknadsföring; överlevnad;

    Sammanfattning : Det problem som denna uppsats behandlar är vilka faktorer som är avgörande för att medelstora möbelföretag kan bibehålla sin position på dagens föränderliga marknad. Svenska möbelkedjor befinner sig idag i en situation då de är chanslösa gentemot den marknadsledande aktören. LÄS MER

  4. 4. Strategier i en mogen bransch

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Wannius; Oscar Arp; Louise Hasselquist; [2005]
    Nyckelord :Mogen bransch; strategier; kundrelationer; konkurrens; överlevnad; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problemformulering: -Vad är framgångskonceptet för att bibehålla och förbättra kundrelationerna i en snabbt föränderlig dagligvarubransch med ständigt nya hot för ett företag med mogna produkter? -Vad är det viktigaste i kundrelationen i en mogen bransch? -Hur mycket betyder de personliga relationerna kontra andra variabler som pris, sortiment service etc.? Syfte: Syftet med vår uppsats är att genom en teoretisk och empirisk diskussion undersöka hur man ska behandla sina kundrelationer med sina återförsäljare i en mogen bransch, i detta fall sytillbehör. LÄS MER