Sökning: "vad innebär projektarbete"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden vad innebär projektarbete.

  1. 1. Viktiga karaktärsdrag hos projektledare inom temporära team –En studie för att identifiera viktiga Virtues inom projektarbete på Volvo Group IT

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Stina Magnusson; Marianne Jalosalmi; [2019-02-07]
    Nyckelord :Stewardshipsteorin; Virtues; Projekt; Förtroende; Motivation; Belöningssystem.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Tidigare forskning angående stewardshipteorin anses otillräcklig enligt Teh (2016) då den inte tar hänsyn till att personer är olika och att det finns situationsfaktorer att beakta. Hon genomförde därför en studie för att möjliggöra en bredare definition av stewardshipteorin och undersökningen gjordes på Svenska Handelsbanken som präglas av en traditionell hierarkisk arbetsmiljö. LÄS MER

  2. 2. Vad är en rörelse av komplex karaktär? : Ett projektarbete med gruppintervjuer om en intervention

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Amanda Ehn; Andrea Höglund; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Syftet med projektet är att undersöka rörelser av komplex karaktär. I särskilt fokus står hur elever upplever och beskriver i projektet specifikt valda rörelser av komplex karaktär. Men även hur olika rörelsekvalitéer kan skilja sig åt. LÄS MER

  3. 3. Hur undervisa om agila projekt som arbetsform. : Utbildning i strukturerat och agilt projektarbete med det pedagogiska konceptet organiserade syften.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för matematikämnets och naturvetenskapsämnenas didaktik

    Författare :Per-Arne Forsberg; [2018]
    Nyckelord :organiserade syften; agila metoder; projekt; teknikutvecklingsprocessen; projektutbildning; scrum; kanban; entreprenörskap; projektmodeller;

    Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractDenna uppsats erbjuder en skalbar lektionssekvens som på ett adekvat pedagogiskt sätt introducerar elever på teknisk linje till att anamma dynamiska agila projektarbetsformer som utnyttjas inom näringslivet för att få fram nya produkter och tjänster. Detta är centralt för att uppfylla de krav som finns på teknikutbildningen på gymnasienivån och utgörs av att eleverna ska få förmåga att arbeta tillsammans i projektform för att lösa realistiska problem och sedan använda sig av teknikutvecklingsprocessen för att ta fram användbara lösningar. LÄS MER

  4. 4. Tystnadskulturer i svenskt projektarbete - förekomst och effekter

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för informatik och projektledning

    Författare :Charlotta Nilgran; Jesper Wokander; [2014]
    Nyckelord :Employee silence; Organizational silence; Projektledning; Tystnadskultur; Employee silence; Organizational silence;

    Sammanfattning : Sammandrag Internationell forskning har visat på en stor geografisk och kulturell spridning av tystnadskulturer och ett genomslag inom hart när alla samhällssektorer. En tystnadskultur innebär att en enskild har kännedom om information som behöver uppmärksammas och ageras på, men denne avstår från att föra kunskapen vidare till de som kan agera på den av rädsla för att ett sådant handlande kan få negativa återverkningar på den enskilde själv. LÄS MER

  5. 5. "Min mamma säger att jag får tycka och tänka som jag vill. Jag får bara inte prata om det i skolan". Relationell pedagogik i ett skolprojekt

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Anna Maria Almgren; [2013]
    Nyckelord :Attityder och fördomar; relationell pedagogik; sociala mellanmänskliga band; skam och stolthet; tolerans;

    Sammanfattning : Syftet är att utifrån en socialpsykologisk teori syna och förstå vad som händer i relationen mellan pedagog och elev i ett gemensamt arbete på en friskola i södra Skåne. En grupp av sju pedagoger kom till skolan för att starta upp ett projektarbete tillsammans med eleverna. Projektet sträckte sig under tre veckor med sammanlagt tio dagar. LÄS MER