Sökning: "vad kännetecknar ett tjänsteföretag"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden vad kännetecknar ett tjänsteföretag.

  1. 1. En fallstudie om restaurang Danilos storytellingkoncept

    Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, EHV

    Författare :Lahte Anna; Ann-Sofie Öst; [2007]
    Nyckelord :storytelling; experience; marketing; concept; story; storytelling; upplevelse; marknadsföring; koncept; berättelse; historia;

    Sammanfattning : Det är numera självklart att företag försöker hålla en hög produkt- och servicenivå. För att nå framgång och för att sticka ut i mängden handlar differentiering alltmer om känslor, design och historier. LÄS MER

  2. 2. Vad anser HSB:s ledning om sin tjänstekvalitet? : En undersökning av HSB Centrala Värmland i Karlstad

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Nina Arvidsson; Senka Catak; [2006]
    Nyckelord :Företagsekonomi;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Under de senaste åren har tjänstekvalitet blivit allt viktigare för kunder. Positivt bekräftad kvalitet där förväntningarna i viss mån överträffas, kan göra att kunderna är mer intresserade av att bevara relationen med tjänsteföretag. Detta resulterar till att kunder talar väl om företaget. LÄS MER

  3. 3. Att bemöta en missnöjd kund : En studie av klagomålshantering i hotellbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Martina Bergsten; Anna Hedberg; [2006]
    Nyckelord :relationsmarknadsföring; klagomålshantering; kundnöjdhet;

    Sammanfattning : I denna kandidatuppsats, med titeln Att bemöta en missnöjd kund, belyses vad som kännetecknar ett skickligt bemötande av en missnöjd kund hos ett tjänsteföretag. Undersökningen är gjord på branschnivå, med utgångspunkten att hotellbranschen är skickliga på att bemöta missnöjda kunder, baserat på dess få anmälningar hos Allmänna Reklamationsnämnden. LÄS MER