Sökning: "vad ska skrivas av"
Visar resultat 1 - 5 av 72 uppsatser innehållade orden vad ska skrivas av.
1. Vem eller vad ska anpassas i skolan? : En jämförande textanalys av 188 extra anpassningarfrån två svenska skolor.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Syftet med examensarbetet är att bidra med kunskap om extra anpassningar i grundskolan. Mer specifikt handlar syftet om vad som dokumenteras i extra anpassningar, synliggöra de åtgärder som finns samt vilket specialpedagogiskt perspektiv som gör sig gällande i elevdokumentationen. LÄS MER
2. Anpassning och standardisering av arbetsberedningar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : Work preparations is an important tool in planning the production of buildings. The goal of these is to support the ability to meet the set requirements while providing satisfactory working conditions for the workers. LÄS MER
3. Assist till privatimport av vin - Behöver tillhandagåendeförbudet skrivas om?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Privatimport av alkohol utgör en bråkdel av alkoholkonsumtionen i Sverige. Uppsatsen lyfter svårigheten i att främja och underlätta privatimport då Systembolaget har ett monopol på att assistera kunder till privatimport. LÄS MER
4. Kodkommentarer som hjälper eller stjälper : En fallstudie om systemutvecklares inställningar till kodkommentarer och dess bakomliggande orsaker
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Software documentation, including code comments, is by many considered an important aspect in the process of software development. In the scientific literature, the perception that code comments increase the understanding of the code appears to be widely accepted. LÄS MER
5. Pedagogiskt ledarskap i förskolan. : En kvalitativ studie om tolkning och tillämpning av förskolans läroplan, ledarskap, ansvarsroller och processkvalitet.
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Förskolepersonalens lednings- och ansvarsroller har förtydligats i samband med nya statliga riktlinjer och en ny läroplan, reviderad (2018) då förskolepersonal med olika befattningar visat svårigheter att uppfylla förskolans läroplan, mål och uppdrag. Tolkningen av det nya uppdraget varierar från förskola till förskola. LÄS MER