Sökning: "val av fallföretag varumärke"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden val av fallföretag varumärke.

  1. 1. Hur väljer företag rätt celebritet? : En studie om företags tillvägagångssätt för att lyckas med celebrity endorsement

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Beatrice Bergström; Lina Svenhag; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel:                                   Hur väljer företag rätt celebritet? – En studie om företags tillvägagångssätt för att lyckas med celebrity endorsement Syfte:                                  Syftet med denna uppsats är att beskriva och öka förståelsen för hur företag väljer celebrity endorser och hur detta val kan påverka deras varumärke. Teoretisk referensram:    Teoriavsnittet inleds med förklaring av varumärke och brand equity. LÄS MER

  2. 2. Serviceföretagets val av distributionskanal

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Caroline Balling; Elisabet Lundin; [2010]
    Nyckelord :distributionskanal; serviceverksamheters särdrag; serviceerbjudande; image; varumärke; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Serviceföretagets val av distributionskanal. Författare: Caroline Balling, Elisabet Lundin Handledare: Carl R Hellberg, Jan E Persson Nyckelord: Distributionskanal, serviceverksamheters särdrag, intern marknadsföring, extern marknadsföring, serviceerbjudande, servicekvalitet, servicemisslyckande, image, varumärke Syfte: Att beskriva och analysera hur serviceverksamheters särdrag kan påverka valet av distributionskanaler. LÄS MER

  3. 3. Celebrity endorsements påverkan på konsumenter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ulrika Selander; Karin Romaeus Bertelman; Julia Thärnehov; [2007]
    Nyckelord :celebrity endosrement; marknadsföring; kommunikation; varumärke; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Vårt syfte med denna uppsats är att analysera om och i så fall hur och varför kända profiler påverkar konsumenters uppfattning av ett varumärke. Vi har i vår studie använt oss av Lindex som fallföretag och deras användning av kända personer i sin marknadsföring. LÄS MER

  4. 4. För att nå dem, förstå dem! -Kommunikation av varumärket till ungdomssegmentet

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Karlén; Anja Norström; [2002]
    Nyckelord :Marknadskommunikation; ungdomar; generation Y; generation X; segmentering; varumärke; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att påvisa om det finns speciella egenskaper hos ungdomssegmentet, och i så fall vilka, som har betydelse för ett företags kommunikation av sitt varumärke till ungdomar, samt att diskutera vilka eventuella konsekvenser en föryngring av varumärket skulle få för företaget. Vi har i denna uppsats valt att använda oss av en kvalitativ metodansats. LÄS MER