Sökning: "varför öka marknadsandelar"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden varför öka marknadsandelar.
1. Varför producera ett annat företags varumärke? : En studie om leverantörsorganisationer i konkurrenssituation gentemot sin distributionskanal
Magister-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Inledning: En distributionskedja fungerar genom att förädla en råvara till färdig produkt genom råvaruleverantörer, producenter, leverantörer, återförsäljare och konsumenter. I den klassiska distributionskedjan är det i regel leverantörerna som hanterar den slutgiltliga förpackningen och står för det varumärke konsumenten ser i butik. LÄS MER
2. När nätet inte räcker till -En studie om fysiska försäljningskanalers betydelse i detaljhandelns digitalisering
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Bakgrund Inledningsvis presenteras en redogörelse för detaljhandelns utveckling ur ett företagsperspektiv. Två av forskningsfältets framträdande teorier presenteras. LÄS MER
3. What role in the nitrogen supply do organic fertilizers have for organic farming?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : The demand for organic products has been substantially increasing, which has been noted by Lantmännen, one of Northern Europe´s largest agricultural cooperative. With the increasing demand for organic products, Lantmännen has set a goal of doubling its trade in organic grain by year 2020. LÄS MER
4. Furfurylering och värmebehandling av trä : Är detta två modifieringsprocesser för framtiden?
Kandidat-uppsats, KTH/Byggnadsteknik; KTH/ByggvetenskapSammanfattning : Denna artikel är en del av ett kandidatexamensarbete inom civilingenjörsprogrammet med inriktning Samhällsbyggnad på Kungliga Tekniska Högskolan. I artikeln undersöks de två trämodifieringsmetoderna värmebehandling och furfurylering. LÄS MER
5. Spridning av innovationer på en konkurrensutsatt marknad
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : Skogsindustrin har de senaste decennierna ökat anslag och ansträngningar för att utveckla nya och mer högförädlade produktsegment för att motverka trenden att substitut tar marknadsandelar från träprodukter. Innovation, marknadsföring och kundrelationer är traditionellt områden som skogsbranschen har åsidosatt då ansträngningar och kapital investerats på processutveckling. LÄS MER