Sökning: "varför uppföljning"

Visar resultat 11 - 15 av 168 uppsatser innehållade orden varför uppföljning.

  1. 11. Myllrande våtmarker : möjligheter och utmaningar för kommuner genom våtmarksprojekt i peri-urban miljö

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Lina Andersson; [2021]
    Nyckelord :våtmark; ekosystemtjänst; peri-urban miljö; biologisk mångfald; tvåstegsdiken; myllrande våtmarker; Sveriges miljökvalitetsmål; Agenda 2030; Skåne; kommun; åar; avrinningsområde; vattenråd;

    Sammanfattning : Detta arbete handlar om miljökvalitetsmålet Myllrande våtmarker, vad det innebär och om målet uppnås. En historisk tillbakablick på hur våtmarker i Sverige har förändrats och vilka typer av våtmarker som finns i landet ska förtydliga hur människan har nyttjat dessa ekosystem. LÄS MER

  2. 12. Att leda med värderingar : En fallstudie av Berotec AB

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Angelica Strandberg; Annica Ho; [2021]
    Nyckelord :management; quality development; values; kvalitetsteknik; kvalitetsutveckling; styrning; värderingar; värderingsstyrning;

    Sammanfattning : From the 1960s until today it was more or less common to use different methods to lead an organization towards success. A common problem with these methods, however, was its focus on problem-solving methods and statistical follow-ups, which is why modern business management was increasingly inspired by behavioural science. LÄS MER

  3. 13. Digitala verktyg i Kunskapsområdet elektricitet : En kvalitativ studie om vilka, hur och varför digitala verktyg används i kunskapsområdet elektricitet.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Kotiba Khalifa; [2021]
    Nyckelord :Elektricitet; val av digitala verktyg.;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att belysa möjligheter som digitala verktyg kan erbjuda inom fysikundervisning i kunskapsområdet elektricitet, och undersöka fysiklärarens uppfattning kring digitala verktygs inverkan på elevernas lärande och förståelse inom kunskapsområdet elektricitet. Studiens syfte preciseras med hjälp av följande frågeställningar: Hur kan digitala verktyg användas inom fysikundervisning i elektricitet? Vilka typer av digitala verktyg väljer fysiklärare att använda inom Kunskapsområdet elektricitet, och varför?För att besvara studiens frågeställningar användes en kvalitativ metod. LÄS MER

  4. 14. "Learning by doing" eller bara "doing"? : lärares upplevelser om användning av fysikexperiment i undervisningen, i årskurs 4-6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Elin Carlsson; [2021]
    Nyckelord :Experiment; fysik; lärares upplevelser; mellanstadiet; syfte; uppföljning;

    Sammanfattning : Studiens avsikt är att öka kunskapen om experiments användning i fysikundervisningen. Syftet med studien är att synliggöra hur och varför utvalda lärare arbetar med experiment i fysikundervisningen, med elever i årskurs 4–6. LÄS MER

  5. 15. Ett outhärdligt lidande : En litteraturstudie om erfarenheter av att leva med svårläkta bensår

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnad

    Författare :Nellie Tedenby; Sandra Sellgren; [2021]
    Nyckelord :Hard-to-heal leg ulcer; Literature study; Lived experiences; Nursing; Patient; Levda erfarenheter; Litteraturstudie; Omvårdnad; Patient; Svårläkta bensår;

    Sammanfattning : Bakgrund: Svårläkta bensår är symtom på underliggande sjukdom och drabbar cirka två procent av befolkningen. Det är ett plågsamt tillstånd som kräver kontinuerlig omvårdnad under långa perioder.  Syfte: Syftet var att belysa vuxna personers erfarenheter av att leva med svårläkta bensår. LÄS MER