Sökning: "varumärke finansiella resultat"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden varumärke finansiella resultat.
1. Sustainable Corporate Bonds in the Swedish Real Estate Sector : A study on sustainable corporate bonds in the Swedish real estate sector with focus on risk premium and driving factors
Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella systemSammanfattning : The market for sustainable corporate bonds is booming and has been for the pastyears. Swedish real estate companies were first with issuing green corporate bonds andresponsible for the largest amount of issued corporate bonds. However, in the socialand sustainability corporate bond market, the sector is lagging. LÄS MER
2. Marknadsför dig mot kundens hjärta : - En kvalitativ studie om hur företag kan nyttja emotionell marknadsföring på sociala medier
Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Företags nyttjande av emotionell marknadsföring har på senare år ökat drastiskt, än idag är det ett relativt outforskat område med stor potential för företag. Varumärken värderas ofta utifrån finansiella aspekter där det immateriella hamnar i skymundan, trots dess väsentliga betydelse. LÄS MER
3. Revisorns och klientens påverkan på revisionskvalitet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Ett företags intressenter behöver kunna lägga stor tillit i företagets finansiella rapporter. Därför är det betydelsefullt att det finns en neutral part som revisorer för att säkerställa riktigheten i dessa finansiella rapporter. LÄS MER
4. Varumärkesvärdering -Icke-finansiella faktorers påverkan
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund och problem: Varumärket som tillgång har på senare år vuxit till att numera betraktas som en av de viktigaste tillgångarna som ett företag har, ett varumärke har både en finansiell och strategisk betydelse. Detta erkännande har också ökat behovet och också kraven på varumärkesvärderingar och hur de utförs. LÄS MER
5. Jakten på Brand Equity : En studie om skillnader mellan heltid- och deltidsanställda i relation till en brandingstrategi
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : De strukturomvandlingar på marknaden som uppstått till följd av globaliseringen, finansiella marknadens framväxt och den informationsteknologiska-revolutionen har inneburit att företag idag präglas av ett högre tempo och hårdare konkurrens. Detta har i sin tur inneburit att företagen blivit allt mer konkurrensmedvetna och anpassat sina verksamheter efter de nya förutsättningarna. LÄS MER