Sökning: "varumärke modell b2b"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden varumärke modell b2b.

  1. 1. Den externa marknadsförarens perspektiv på strategiskt varumärkesbyggande : En fallstudie om värdeskapande i en B2B kontext

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Friberg; Emma Kjellgren; [2023]
    Nyckelord :B2B; Marketers; Marketing agency; Branding; Value co-destruction; Value co-creation.; B2B; Marknadsförare; Marknadsföringsbyrå; Varumärkesbyggande; Värdesamförstörelse; Värdesamskapande;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den ökade globaliseringen har ökat konkurrensen på B2B marknaden markant. Detta har bidragit till att det blir allt mer aktuellt att se till interaktionen som sker mellan olika företag och till det värde som uppstår i samspelet mellan olika aktörer för att kunna differentiera sitt värdeerbjudande från konkurrenterna. LÄS MER

  2. 2. Inlåst på lås? : En kvantitativ studie om uppfattningen av Låssmedens varumärkesidentitet.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Jenny Angerstig; Elin Johansson; [2014]
    Nyckelord :Varumärke; varumärkesidentitet; B2B; SMF; Låssmeden;

    Sammanfattning : Denna studie ämnade undersöka och således ta sin utgångspunkt hos Låssmeden i Umeå. Det har kommit till Låssmedens kännedom att somliga kunder anlitat företagets konkurrenter för installation av system de inte är medvetna om att även Låssmeden tillhandahåller. LÄS MER

  3. 3. Varumärkesarbetets inverkan på en stark relation : En studie av hur ISS Swedens strategiska varumärkesarbete uppfattas i relationen mellan dem och Bonnier Tidsskrifter AB

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jan-Olof Strömbäck; Camilla Fagerberg; [2011]
    Nyckelord :Varumärken; varumärkeskapital; varumärkesarbete; B2B och relationer;

    Sammanfattning : Varumärken har traditionellt sett använts på konsumentmarknader för att uppnå en relation till konsumenterna och därmed skapa kundlojalitet. Varumärken har även blivit ett sätt att marknadsföra sig när kunderna är andra företag. LÄS MER

  4. 4. Varumärkets utveckling till strategisk resurs : varumärkesarbete i svenska statliga bolag

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Andreas Helsing; Christian Fredefors; Harald Faanes; [2008]
    Nyckelord :B2B-marknadsföring; varumärkesarbete; statliga bolag; konceptuell modell; kommunikation; logistik; järnväg;

    Sammanfattning : Today, Sweden has about forty companies owned by the government. These are active on markets with variable competition. Some have been given special areas of responsibility that in a practical notion make them monopolists. LÄS MER

  5. 5. Vilka aspekter beaktar B2B-tjänsteföretag och varför beaktas dessa vid uppbyggandet av ett starkt varumärke?

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Alexandra Lindkvist; Jenny Sjödin; [2008]
    Nyckelord :Varumärken; B2B-tjänsteföretag;

    Sammanfattning : Problemdiskussionen i denna uppsats visar på att det inte har forskats mycket angående varumärkesbyggande för B2B-tjänsteföretag och därför ansåg vi att det skulle vara ett intressant ämne att göra en undersökning om. Denna uppsats har därmed behandlat ämnet varumärken och speciellt B2B-tjänsteföretags varumärkesbyggande. LÄS MER