Sökning: "varumärke och kundrelationer lunds universitet"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden varumärke och kundrelationer lunds universitet.

  1. 1. Ett leende går inte att digitalisera: En kvalitativ undersökning av kombinationen av traditionell och digital marknadsföring i arbetet med kundrelationer.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Julia Forslund; Linnéa Johnsson; [2023]
    Nyckelord :Marknadsföring; kundrelationer; varumärkespositionering; storytelling; word of mouth; Business and Economics;

    Sammanfattning : Tidigare forskning lyfter fram betydande fördelar med den digitala marknadsföringen, samtidigt som det framförs att det är av vikt att behålla den traditionella marknadsföringen. Vad som är viktigt, oavsett om strategin baseras på traditionell eller digital marknadsföring, är en strategi som kommunicerar ett tydligt varumärke och anpassar sig efter kunden. LÄS MER

  2. 2. B(r)ygga identitet på kaffe - en kvalitativ studie om varumärkesuppbyggande för pionjärer och efterföljare inom kafébranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mimmi Huynh; Mattias Olsson; Amelie Åkesson; [2016]
    Nyckelord :Varumärkesuppbyggnad; kafébransch; konkurrensstrategi; varumärkesidentitet; first mover advantage; second mover advantage; relationstriangel; Business and Economics;

    Sammanfattning : TITEL: B(r)ygga identitet på kaffe - en kvalitativ studie om varumärkesuppbyggande för pionjärer och efterföljare inom kafébranschen SEMINARIUMDATUM: 25 maj 2016 KURS: FEKN90 Magisteruppsats i International Marketing och Business Strategy, Företagsekonomi, 30 högskolepoäng (30 ECTS) FÖRFATTARE: Mimmi Huynh, Mattias Olsson, Amelie Åkesson HANDLEDARE: Clara Gustafsson NYCKELORD: Varumärkesuppbyggnad, kafébransch, konkurrensstrategi, varumärkesidentitet, first mover advantage, second mover advantage, relationstriangel SYFTE: Utöka förståelsen kring vilken roll varumärkesuppbyggande har för efterföljande företag när de etablerar sig på den svenska kafémarknaden. METOD: Studien är av explorativ karaktär med en abduktiv ansats. LÄS MER

  3. 3. Motorvägen till konsumenten - en kvalitativ studie om varumärkets betydelse i matkassen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Christian Rasmussen; Johanna Koivisto; Malin Ödegård; [2012]
    Nyckelord :nyckelord: tjänsteutveckling; matkasse; varumärke; strategier; kundrelationer; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vad: Kandidatuppsats, Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg, VT2012 Författare: Johanna Koivisto, Christian Rasmussen, Malin Ödegård Titel: Motorvägen till konsumenten – En kvalitativ studie om varumärkets betydelse i matkassen Handledare: Elin Bommenel och Yvonne Granfeldt Livsmedelsbranschen är en växande och expanderande bransch vilket genererar innovationer inom området. Denna uppsats berör fenomenet matkasse som innebär en lösning på de vardagliga måltiderna i hemmet. LÄS MER

  4. 4. ”Låt mig bli din Inspirational Friend” - en kandidatuppsats om värdeskapande via events i en relationskontext

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Edwin Pettersson; Aina Merete Jacobsen; Suzana Jankovic; [2009]
    Nyckelord :relationer; relationsskapande; events; mässor; värde; värdesskapande; Management of enterprises; Företagsledning; management; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Marknadsföringsdiskussioner påpekar ofta att det är viktigt för företag att arbeta med kundrelationer eftersom dessa anses vara mest lönsamma. Det kan emellertid vara svårt att differentiera sig på marknaden då service och kvalitet har blivit en självklarhet för de flesta företag. LÄS MER

  5. 5. Råvaruproducenter med Varumärken

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jon Almqvist; Erik Ask; Frank Sonander; [2007]
    Nyckelord :Råvaruproducent; varumärke; kvalitet; kundrelationer; upplevelser; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte; Syftet är att studera om och hur tre råvaruproducenter i Skåne, genom att skapa förutsättningar för framtida kundrelationer som utvecklar deras varumärken, har utnyttjat kundens delaktighet i varumärkets meningsskapande. Metod; Uppsatsen består av en kvalitativ fallstudie av tre råvaruproducenter. LÄS MER