Sökning: "varumärkes förändring"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden varumärkes förändring.

  1. 1. BORTOM DE FYRA VÄGGARNA: UPPBYGGNADEN AV UPPLEVELSEHOTELLENS VARUMÄRKEN I ETT HYPERANSLUTET SAMHÄLLE

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Jessica Lahti; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har resulterat i ett hyperanslutet samhälle som påverkat förutsättningarna förvarumärkesbyggandet i en takt som aldrig någonsin tidigare skådats. Konceptethyperanslutning hänvisar till den ökade informationstillgängligheten, hastigheten avinformationsspridning och tillväxten av nätverk som skapats kopplat till enhet-till-enhet-anslutning mellan smarta enheter. LÄS MER

  2. 2. Hur påverkas en influencers eget grundade varumärke av att influencern är med om en skandal? En kvantitativ undersökning om hur negativ publicitet påverkar varumärkets Instagram

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Mimi Costéus; Linnea Lindblom; [2021]
    Nyckelord :Influencer; Brands; Influencer brands; Instagram; Brand scandals; Brand trust; Parasocial relationships; Likes; Influencer; Varumärken; Influencers varumärken; Instagram; Varumärkes-skandaler; Varumärkes-tillit; Parasociala relationer; Gilla-markeringar;

    Sammanfattning : Influencers har idag ett stort inflytande på konsumenter vilket, till viss del, blivit avgörande för företag. Det förekommer mer frekvent att influencers även skapar egna grundade varumärken. Denna studie har utgått från fyra svenska influencers som har ett eget grundat varumärke. LÄS MER

  3. 3. Degeneration av varumärken

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Sanna Lundin; [2017]
    Nyckelord :Immaterialrätt; varumärkesrätt; varumärken; degeneration; intellecual property law; trademark law; trademarks; degeneration.; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Ensamrätten till ett varumärke är en dynamisk rätt, där skyddsomfånget förändras över tid. Skyddsomfånget avgörs utefter graden av särskiljningsförmåga, vilket innebär ett varumärkes förmåga att särskilja varumärkesinnehavarens varor eller tjänster från andra näringsidkares varor eller tjänster. LÄS MER

  4. 4. Förändring av ett fotbollslags image och varumärke - Helsingborgs IF (HIF)

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Güncel Ömer; [2017]
    Nyckelord :Brand management; football; network; image; development;

    Sammanfattning : SammanfattningDetta examensarbete är en fallstudie om Helsingborgs Idrottsförening (HIF). Klubben har haft turbulenta år med tuff ekonomi, dalande publiksiffror, flera personer i ledningen som lämnat sina uppdrag och med dåliga sportsliga resultat. LÄS MER

  5. 5. Varumärkesidentiteten i förändring : En studie om förändringsprocessen av ett varumärkes identitet.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Axel Söderbäck; Albin Jonasson; [2017]
    Nyckelord :Brand Identity; Rebranding; Varumärkesidentitet; Varumärkesförändring;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med detta arbete är att undersöka och klarlägga orsaker till och effekter av förändring av ett varumärkes identitet.   Forskningsfrågor Vilken betydelse har varumärkets identitet, som en del av utvecklingen av företaget? Vad kan styra och påverka identiteten?   Metod Studien utförs genom en kvalitativ metod. LÄS MER