Sökning: "varumärkes struktur"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden varumärkes struktur.

  1. 1. Revisorer; strukturerade, noggranna och analytiska : eller utövare av funktionellt dumma beteenden?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :My Åkesson; [2021]
    Nyckelord :Functional stupidity; auditor; auditing; chritical thinking; behavior psychological factors; Funktionell dumhet; revisor; revision; kritiskt tänkande; beteende; psykologiska faktorer;

    Sammanfattning : Uppsatsen handlar om kritiskt tänkande hos revisorer. En revisor ska utföra sina arbetsuppgifter med professionell skepticism och enligt god revisionssed. Syftet med uppsatsen är att studera om detta kritiska tänkande är genomgående i beteendena på revisionsbyråer. LÄS MER

  2. 2. Bevisvärdering av marknadsundersökningar i varumärkes- och marknadsföringsrättsliga mål

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Sebastian Frisk; [2014]
    Nyckelord :Immaterialrätt; markandsföringsrätt; processrätt; bevisvärdering; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Both in trademark law and marketing law there are situations when a party in a case needs to present evidence that supports that its trademark or product is perceived in a certain way by the relevant public. The relevant public’s perception of the object in question is relevant in marketing law including the provisions for passing off and misleading imitations and in trade mark law including the provisions for protection of unregistered established trademarks, acquired distinctiveness, and for the enhanced protection for established trademarks. LÄS MER

  3. 3. Storytelling i reklamfilm; Etnografisk innehållsanalys av Ikeas reklamfilm.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Malin Skog; Amanda Torgersson; [2014]
    Nyckelord :storytelling; semiotik; ethos; pathos; logos; Ikea; Marketing; storytelling; semiotic; ethos; logos; pathos; Ikea; TV commercial; Marknadsföring; reklamfilm;

    Sammanfattning : Forskning visar att företag idag bör engagera människor emotionellt snarare än rationellt för att förmedla budskap. Storytelling är ett effektfullt verktyg med fördelen att kunna engagera människor på en emotionell nivå samt att det kan nyttjas inom flera användningsområden. LÄS MER

  4. 4. Ett evenemang med flera organisationer kan förmedla en enhetlig varumärkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Maria Ottemark; Emma Nordström; [2011]
    Nyckelord :brand identity; core value; events; organisational structure; service brand; evenemang; kärnvärde; organisationsstruktur; tjänstevarumärke; varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : Traditionell marknadsföring tycks ha allt svårare att nå konsumenter. När flera vill göra sig hörda samtidigt blir det svårt att sticka ut och göra sig sedd. När någon kommer med något nytt, gör andra likadant. Ett sätt att sticka ut är genom att vara originell och ha en unik varumärkesidentitet, eftersom den är svår att kopiera. LÄS MER

  5. 5. Varumärkespersonlighet : Hur uppfattar konsumenter olika varumärkens personligheter?

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Cihan Kizil; [2010]
    Nyckelord :varumärkespersonlighet;

    Sammanfattning : Varumärkespersonlighet blir en allt viktigare del i företagens strategiska marknadsföring. Studier visar att om man applicerar drag från mänskliga personligheter på ett varumärke kommer man att effektivare kunna marknadsföra sig mot sina målgrupper. LÄS MER