Sökning: "varumärkesambassadör"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet varumärkesambassadör.
1. #ads - En kvantitativ studie om hur konsumenter upplever influencers trovärdighet vid reklam
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Företag behöver hitta kreativa sätt att nå ut till sina konsumenter och influencer marketing harblivit ett alltmer populärt verktyg för detta ändamål. Genom att influencers bygger upprelationer med sina följare, potentiella konsumenter, kan de upplevas som trovärdiga vilketinger förtroende i köpprocessen. LÄS MER
2. Långt förbi fruktkorgar och stegtävlingar : Employer Branding med fokus på personalens hälsa
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Arbetslivet ställer idag större krav på arbetsgivare och arbetstagare, och en dålig hälsa hos anställda inom organisationer är ett stort samt dyrt samhällsproblem. Samtidigt har företag svårt att attrahera ny arbetskraft och behålla sina anställda. LÄS MER
3. Att representera ett varumärke : En studie om hur intern kommunikation kan skapa varumärkesambassadörer
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Med ökad konkurrens och då nya marknader som e-handeln växer sig starkare blir det allt viktigare för företag inom modebranschen att arbeta för att stärka varumärket och sina kundrelationer. Den fysiska butiken är en viktig del inom den externa marknadsföringen då företaget kan kommunicera varumärket genom interaktion med kunden. LÄS MER
4. Det sociala varumärket : - hur medarbetares användande av sociala medier påverkar varumärket
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Bakgrund: Användandet av Internet och kommunikationen via sociala medier harökat betydligt och för många människor har det utvecklats till att blien del av vardagen. Detta gäller även medarbetare på ett företag. LÄS MER
5. Berättelsen om varumärkesambassadörer -En studie om storytelling som ett internt verktyg för att få personalen på Systembolaget att "leva" varumärket
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Serviceföretag är beroende av att frontlinjepersonalen kan infria varumärkeslöftena i mötet med kunden. En förutsättning för att kundens förväntningar ska uppfyllas är att budskapen i den interna och den externa kommunikationen överensstämmer. LÄS MER