Sökning: "varumärkesambassadörer"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade ordet varumärkesambassadörer.
1. Lagom eller Pondus? - En kvalitativ studie om hur olika diskurser problematiserar en nations kommunikativa arbete inom offentlig diplomati.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Public diplomacy is constantly developing in line with the ever-changing field of communications. The main focus of academic research in the field tends to gravitate towards the social sciences rather than the communication sciences. LÄS MER
2. Levande skyltdockor - En kritisk studie i hur estetiska krav påverkar frontlinjepersonalens motivation och engagemang i varumärket
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Konkurrensen är hög på den alltmer homogeniserade retail-modebranschen vilket kräver att företagen differentierar sig gentemot sina konkurrenter. Företagen fokuserar ofta på att stärka sitt varumärke genom att försöka omvandla frontlinjepersonalen till fullgoda varumärkeambassadörer. LÄS MER
3. Är man en del av problemet måste man också vara en del av lösningen : En kvalitativ studie om Max Hamburgares kampanj ‘Green-familjen’
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: Svenska konsumenter anser det vara allt viktigare att företag arbetar aktivt med klimatrelaterade hållbarhetsfrågor, och forskning visar på att det finns goda anledningar för företag att ägna sig åt det som kallas för ‘Grön marknadskommunikation’. Samtidigt ser författarna av denna studie att detvidforsknin gsinsatseriämnetsällanriktasettkvalitativtfokusmot avsändarenav klimatrelaterad marknadskommunikation. LÄS MER
4. Vad attraherar supertalangerna? : om anställdas preferenser i textilbranschen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I det moderna samhället är arbetet inte längre enbart en inkomstkälla utan ett verktyg för självförverkligande. Ur de anställdas perspektiv är företagens attraktivitet, sociala värden, ekonomiska fördelar och utvecklingsmöjligheter viktiga aspekter som tas i beaktning när man söker sig till ett företag och därför betydelsefulla för företagen att efterleva. LÄS MER
5. Intern kommunikation skapar engagerade varumärkesambassadörer? : En fallstudie om medarbetarnas upplevelse av intern kommunikation och varumärke
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The purpose of my study is to contribute to a greater knowledge and understanding of how internal communication can develop employee involvement and participation, in order to ultimately strengthen the external brand and generate new business. The study has been processed from an employee perspective. LÄS MER