Sökning: "varumärkesförändring"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet varumärkesförändring.
1. Utveckling av kostnadseffektiv produktmärkning
M1-uppsats, KTH/Hållbar produktionsutveckling (ML)Sammanfattning : Uppköp av företag kan och gör ganska ofta att det mindre företagets identitet går förlorad eller känns förvirrande. Det finns ett starkt intresse att ingå i det nya företaget utan att förlora styrkorna som det uppköpta företaget byggt upp i relation till intressenterna. LÄS MER
2. ATT BYGGA FRÅN INSIDAN : En kvalitativ fallstudie om internt varumärkesbyggande på Coop
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Internt varumärkesbyggande handlar om att på något sätt säkerställa att ett företags varumärkeslöfte anammas av de anställda så att varumärket verkställs i praktiken och i och med det möter de förväntningar som varumärket skapat hos kunden. För att företag ska lyckas förmedla sitt budskap till kund så är det därför viktigt att företag lyckas förena de anställda med företagets varumärke. LÄS MER
3. A Case Study Exploring the Most Important Factors in Firm Rebranding
Master-uppsats, KTH/Industriell ManagementSammanfattning : A growing use of mergers and acquisitions as a growth strategy has led to what is often referred to as “brand accumulation”, describing a situation in which a parent firm finds itself having acquired firms to the extent that the number of brands under management exceeds the capability of the firm. This, coupled with a generational shift in the workforce that has increased the demands on brand equity amongst potential employees, has increased the need for successful firm rebrandings. LÄS MER
4. ”Det är ju lite fuck när man har gjort en björntatuering” : Varumärkesförändring ur ett sensemaking-perspektiv
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : .... LÄS MER
5. Varumärkesidentiteten i förändring : En studie om förändringsprocessen av ett varumärkes identitet.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte Syftet med detta arbete är att undersöka och klarlägga orsaker till och effekter av förändring av ett varumärkes identitet. Forskningsfrågor Vilken betydelse har varumärkets identitet, som en del av utvecklingen av företaget? Vad kan styra och påverka identiteten? Metod Studien utförs genom en kvalitativ metod. LÄS MER