Sökning: "varumärkeskapital"

Visar resultat 1 - 5 av 140 uppsatser innehållade ordet varumärkeskapital.

  1. 1. Vikten av att säkra och skydda ett varumärke .En kvalitativ studie kring säkerhet och skydd av ett varumärke och dess påverkan på företagets varumärkeskapital i dagens digitala värld

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elvira Bakteman; Tilda Simson; [2023-01-24]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Vem bryr sig om elbolagens varumärken? En kvalitativ fallstudie om Öresundskrafts varumärkeskommunikation under en energikris

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ebba Svensson; Amanda Sjövall; [2023]
    Nyckelord :Varumärkeskommunikation; varumärkeskapital; varumärkeslojalitet; energimarknaden; energikris; strategisk kommunikation; varumärkesassociationer; informationsflöde; Social Sciences;

    Sammanfattning : Energikrisen har skapat osäkerhet för både energibolag och konsumenter. Kundnöjdhet och varumärkeslojalitet är avgörande för företags framgång. LÄS MER

  3. 3. FIFA - The Ugly Game : En kvantitativ innehållsanalys av FIFA:s kommunikation på Twitter under korruptionsskandalen 2015.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Timmy Annerbrink; Morgan Lidman; [2023]
    Nyckelord :FIFA; Twitter; gestaltning; reaktion; Twitteranvändare; varumärkeskapital;

    Sammanfattning : This study examines @FIFAmedia’s communication on Twitter, other users’ reactions to FIFA’s framing in their tweets, and on whether FIFA’s income from brand licensing was affected by the corruption scandal from 2015. By measuring FIFA’s framing and the reactions to it, a concrete comparison with FIFA's brand capital is enabled to provide further understanding of the impact the scandal had on the brand. LÄS MER

  4. 4. Vilka är spelreglerna utanför plan för fotbollsklubbar, när supportrarna agerar domare? : En jämförande studie av vilka faktorer som utgör det supporterbaserade varumärkesvärdet i stads - och landsbygdsklubbar

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Josefine Johansson; [2023]
    Nyckelord :Brand Equity; consumer-based brand equity CBBE ; soccer club; sport brands; branding; supporter loyalty; Varumärkeskapital; konsument baserad varumärkeskapital; fotbollsklubb; sportvarumärke; varumärkesbyggande; supporterlojalitet;

    Sammanfattning : Fotbollssupportrar återkommer till en klubbs matcher även om de senaste resultaten har varit dåliga. Referensgrupper har visat sig kunnat påverka supporterlojaliteten som vidare påverkar ett varumärkes supporterbaserade kapital. LÄS MER

  5. 5. The WOW-effect. A qualitative content analysis of communication strategies used by the Swedish music festival Way out West

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elin Fredlund; Savannah Gillblad; [2023]
    Nyckelord :strategic communication; event marketing; sustainability communication; CSR; brand community; symbolic branding strategies; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens samhälle finns en allt större press på varumärken att stå ut ur mediebruset samt att kommunicera kring hållbarhet och CSR. Detta gör brandingstrategier högst nödvändiga, trots detta är det ännu ett relativt outforskat område inom marknadsföring av evenemang. LÄS MER