Sökning: "varumärkets beståndsdelar"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden varumärkets beståndsdelar.
1. Varumärkesbyggande inom hotellbranschen : En studie av tre hotell i Norrbotten
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Resandet i Europa prognostiseras att öka med 2,3 procent varje år fram till år 2030. Den svenska turismnäringen tros ha stora möjligheter att ta del av ökningen. De norrbottniska lokaltidningarna har under det senaste året rapporterat om nyetableringar inom hotell- och restaurangbranschen. LÄS MER
2. Milk Packaging in Sweden: Local Consumers' effect on the Visual Communication
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Precis som det finns dialekter i det talade språket kan symboler och färger ha olika betydelser i olika delar av ett land. Dessa visuella dialekter är en del av den ideologi som finns på en plats och påverkar hur text och bild uppfattas och tolkas av befolkningen. LÄS MER
3. Varumärkeskapital inom elitidrottsföreningar : Blir det som vi säger eller får vi säga som det blir?
Kandidat-uppsats, Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : I den här studien undersöks genom semistrukturerade intervjuer hur elitidrottsföreningar bygger upp sitt varumärkeskapital inom den professionella idrotten. Sex stycken marknadsansvariga inom idrottsföreningarna som är verksamma inom respektive förening har intervjuats för att få reda på deras syn på byggnationen av ett varumärkeskapital inom den nämnda kontexten. LÄS MER
4. Kommunen som varumärke
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesignSammanfattning : Alla gör det - kommuner, städer, regioner och länder arbetar för att stärka eller skapa sig varumärken. Under de senaste åren har city branding blivit ett populärt ämne bland stadens lokalpolitiker, köpmän och marknadsförare för att locka till sig företag, investerare, besökare och ny befolkning till staden. LÄS MER
5. Det industriella varumärkesarbetet - en studie i värdeskapande relationer varumärkesaktiviteter
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Studien behandlar det processuella perspektivet på hur ett industriellt företag slöter sitt varumärkesarbete mot sina kunder. Undersökningen är genomförd med en kvalitativ ansats med en tolkande och deskriptiv metod. Det empiriska materialet har insamlats genom intervjuer. LÄS MER