Sökning: "varumärkets historia"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden varumärkets historia.

  1. 1. Monopol i modern tappning : Hur en uppdaterad version av det klassiska brädspelet Monopol kan utformas genom ett retroperspektiv med syftet att ge ett mer modernt intryck

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Agnes Friberg; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det klassiska sällskapsspelet Monopol har spelats i många år och redan år 1935 såldes spelkonceptet till Parker Brothers vilket var ett steg i riktningen mot att bli det mest sålda brädspelet genom historien som är privatpatenterat (Encyclopaedia Britannica, 2021). Monopols långa historia har inte inneburit större förändringar i det visuella utseendet, tvärtom så har endast mindre justeringar gjorts där många grafiska element inte förändrats överhuvudtaget. LÄS MER

  2. 2. Spåren av de tidiga åren : En studie om relationen mellan varumärkesidentitet och företags historia

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sandra Hjortmar; Johanna Rhodin; [2017]
    Nyckelord :Brands; Identity; History; Change; Storytelling; Loyalty; Varumärken; Identitet; Historia; Förändring; Storytelling; Lojalitet;

    Sammanfattning : Syfte: Vårt syfte är att analysera och klargöra hur företags bakgrund och historia relateras till varumärkens identitet.   Forskningsfrågor: 1. Vilket inflytande kan företags grundare eller andra ledare personer ha för varumärkets identitet? 2. LÄS MER

  3. 3. The building of a value based chain : case study of a global, FSC- and Fairtrade certified sawn wood value chain

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Frida Magnusson; [2015]
    Nyckelord :Chile; collaborations; Fairtrade; forest products; FSC; functioning; sawn wood; structure; value based; value chain;

    Sammanfattning : The next frontier of value creation for businesses may lie in finding ways to combine economical, social and environmental sustainability to preserve and protect natural resources. Nowadays, incorporation of sustainability values in core operations is not only seen as a part of sustainable development, but also as a successful strategy for companies. LÄS MER

  4. 4. Design and prototyping of sneaker for Mr & Mrs Italy

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Liina Alsén; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In this report the product development process of a sneaker for the company Mr & Mrs Italy is described. The purpose is to develop a sneaker that enhances the brand and adds value to the collection. The shoe is designed for the fall/winter 2015/2016 collection. LÄS MER

  5. 5. Butikskommunikation av textilier producerade i Sverige

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Josefina Johansson; Märta Sigurdsson; Frida Söderström Brand; [2014]
    Nyckelord :Butikskommunikation; slow fashion; hållbart mode; hållbar marknadsföring; närproducerat; svensk textilindustri;

    Sammanfattning : Enligt undersökningar konsumeras allt mer kläder i Sverige, samtidigt som konsumenters efterfrågan på mer hållbara och miljömedvetna produkter ökar. Det är företagens uppgift att uppmärksamma konsumenten om de bättre alternativ som finns, ur ett miljöperspektiv, och det är upp till dem att tydliggöra sin position på marknaden samt göra sig mer synliga. LÄS MER