Sökning: "varumärkets makt"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden varumärkets makt.

  1. 1. Feminism till salu: En kvalitativ studie om feminism som varumärkesstrategi

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Inez Nyberg; Sara Odhnoff; [2019]
    Nyckelord :feminism; cultural values; brand communication; authenticity; cultural branding; postmodernism; postfeminism; social semiotics; kulturella värden; varumärkeskommunikation; autenticitet; kulturell branding; socialsemiotik; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie har som syfte att undersöka hur feministiska värden i marknadsföring kan användas som en strategisk resurs för att skapa en ökad autenticitet för ett företags varumärke, och därmed bidra till forskningsfältet för strategisk kommunikation. En begränsad mängd forskning har gjorts om feminism som en autenticitetsstrategi i förhållande till varumärket. LÄS MER

  2. 2. Ett bollplank för identiteten : En kvalitativ studie om hur företag inom sporthandelsbranschen utformar sin varumärkesidentitet med hjälp av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Christoffer Hellqvist; Robin Svensson; Rickard Österberg; [2017]
    Nyckelord :Brand identity; Social media; Sport trade industry; Customer power; Varumärkets identitet; Sociala medier; Sporthandelsbranschen; Kundens makt;

    Sammanfattning : ABSTRACT Research question • How does companies form their brand identity using social media? Purpose The purpose of this study is to examine and analyze social media’s influence on the brand identity within the sport trade industry, to be able to explain and create an understanding how social media is used to form the identity. Method The study is of a qualitative research method and has a deductive approach with inductive elements. LÄS MER

  3. 3. Varumärken - Varför har företag problem med dem? : En studie i vilka problem varumärkesbyråer identifierar som vanliga hos kundföretag och varför.

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Daniel Miesenberger de Morais; Annemarie Snellman; [2012]
    Nyckelord :brand management; brand manager; brands; brand equity; varumärkesbyrå;

    Sammanfattning : Varumärken är viktiga för företags vara eller icke vara. Ett företag vars varumärke är dåligt eller döende kan gå samma öde till mötes som varumärket. LÄS MER

  4. 4. Degeneration av varumärken : Orsaker, konsekvenser och förebyggande åtgärder

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Alexandra Engblom; Martin Eklund; [2007]
    Nyckelord :varumärkesdegeneration; varumärken; degeneration; varumärkesrätt; urvattning; särskiljningsförmåga;

    Sammanfattning : Varumärkesdegeneration innebär att ett varumärke förlorar sin särskiljningsförmåga och övergår till att bli en produktbeteckning, en generisk term. När särskiljningsförmågan försvinner mister varumärket sin huvudsakliga funktion - att särskilja innehavarens varor från andra näringsidkares varor av samma slag. LÄS MER