Sökning: "viktiga frågor marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade orden viktiga frågor marknadsföring.
1. Organisk marknadsföring på TikTok -En kvantitativ enkätstudie om hur organisk marknadsföring påverkar köpintentionen hos konsumenter på TikTok
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The purpose of this thesis is to explore how different factors connected to organic marketing on TikTok affect how individuals are tempted to purchase. TikTok is a social media platform that differs from previous platforms as TikTok is a content driven and not follower driven app. LÄS MER
2. Hur gröna är gröna initiativ, egentligen? : En studie om den hållbarhetsrelaterade marknadsföringens inverkan på kritiska antikonsumenter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Allt fler företag börjar engagera sig i viktiga miljöfrågor till följd av den allvarliga klimatkrisen och pandemin har varit en bidragande faktor till detta uppvaknande. Det här är något som är synbart i företags olika marknadsföringskampanjer. LÄS MER
3. Progressiva webbapplikationer : en studie om användarupplevelse och utmaningar
M1-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för programvaruteknikSammanfattning : År 2015 startade Google ett projekt som bland annat tog fram vad som kallas för Progressive Web Applications (sv: progressiva webbapplikationer). Visionen är att dessa, trots att de är webbapplikationer, ska se ut och bete sig som nativa appar, uppta mindre lagringsutrymme, vara lättare att installera och få användaren att stanna längre och engagera sig mer. LÄS MER
4. Bakom bilden : En semiotisk bildanalys som analyserar hur Way Out West visuellt framställer kvinnliga och manliga artister i sin marknadsföring
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Men and women have been represented in different ways in media for a long time. Images and visual documents are important tools for companies in marketing so that they can convey their messages in the most desirable and presentable way possible (Ekström, Ottosson & Parment 2017). LÄS MER
5. Miljömässig hållbarhet inom besöksnäringen : En kvalitativ textanalys om hur Green Key kommunicerar kriterier via stöddokument
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Tema MiljöförändringSammanfattning : Tourism is increasing with each passing year, which places increasing demands on businesses in the hospitality industry to achieve environmental sustainability. One way for businesses to show their commitment to the environment is by acquiring and becoming certified with an eco-‐label. LÄS MER