Sökning: "viral film"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden viral film.

  1. 1. London till Aleppo på sekunder. En visuell analys av retoriken i Rädda Barnens kampanjfilm Most Shocking Second A Day

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Lovisa Zacrison; [2019]
    Nyckelord :visual communication; visuell kommunikation; visuell retorik; visual rhetoric; patos; digital storytelling;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar att undersöka hur, i digital storytelling, visuell retorik används för att förmedla känslor och skapa empati i hjälporganisationskampanjer. Uppsatsen är en fallstudie där Rädda Barnens virala kampanjfilm Most Shocking Second a Day från 2014 analyseras. LÄS MER

  2. 2. A study of viral marketing on Youtube : Evidence: Nike Dream Crazy and Nike Dream Crazier

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Cajsa Granlund; Lisa Prick; [2019]
    Nyckelord :viral marketing; Youtube; Nike; emotions; advertising; social media; electronic word of mouth;

    Sammanfattning : The aim with this study was to answer the question “What components in Nike’s viral ads on Youtube trigger emotions?”. The data was collected through a qualitative and descriptive research approach and the method was a combination of a poetic film analysis and Ducoffe’s Model of Advertising Value. LÄS MER

  3. 3. Folkdomstolen på sociala medier - Rättsliga konsekvenser av utpekanden av sexualbrottslingar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Ingrid Ljunggren; [2018]
    Nyckelord :straffrätt; rättssociologi; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Under hösten 2017 spreds hashtaggen #metoo som en lavin på sociala medier. Upprinnelsen till hashtaggen var ett utpekande av en filmproducent som avslöjades ha utsatt flertalet kvinnor inom den amerikanska filmbranschen för sexuella övergrepp. LÄS MER

  4. 4. The Hunger Games Viral Marketing Campaign : A Study of Viral Marketing and Fan Labor

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Sandra Ilar; [2014]
    Nyckelord :The Hunger Games; Lionsgate; Film Marketing; Viral Marketing; Fans; Fandom; Fan Labor; Digital Labor; Word of Mouth; Social Media; Twitter;

    Sammanfattning : This essay examines Lionsgate’s viral marketing campaign for The Hunger Games (Gary Ross, 2012) and the marketing teams’ use of new marketing techniques and the online fan base. The essay also asks the question to what extent the fans’ participation in Lionsgate’s marketing campaign can be called fan labor. LÄS MER

  5. 5. Att effektivt marknadsföra Junebuds spel MilMo med sociala medier : Marknadsföring av ett gratis socialt massivt multiplayer online spel för barn och ungdomar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Sara Casén; [2010]
    Nyckelord :Dataspelsutveckling; Facebook; Viral Marketing; Free to Play;

    Sammanfattning : Det här examensarbetet utfördes från februari till mitten av april, våren 2010 på företaget Junebud. Jag arbetade efter hypotesen att en stark närvaro på sociala medier har en positiv effekt på aktiviteten på spelets hemsida samt för att få nya spelare att hitta till spelet. LÄS MER