Sökning: "virtuella sociala nätverk"
Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden virtuella sociala nätverk.
1. BHV-sjuksköterskors upplevelser av psykisk hälsa hos nyblivna mammor - relaterat till coronapandemin 2020/2021
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnadSammanfattning : Bakgrund: Socialt stöd och avlastning från familj och vänner samt nätverk med andra nyblivna föräldrar att dela upplevelser med, är betydelsefullt för nyblivna mammors psykiska hälsa. Coronapandemin (SARS-CoV-2) har medfört strikta restriktioner, främst gällande social distans till andra människor. LÄS MER
2. Coworking ur ett projektledarperspektiv
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Globalisering och projektifiering har splittrat företagens fasta, homogena struktur. Detta, i kombination med förbättrade digitala möjligheter, har gjort att projektledare kunnat arbeta hemifrån, på distans i virtuella team, utanför det traditionella kontoret. LÄS MER
3. Identifying Important Members in a Complex Online Social Network
Magister-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : The success of Online Social Networks (OSN) is influenced by having the ability to understand who is important. An OSN can be viewed as a graph where users are vertices and their interactions are edges. LÄS MER
4. Profilen och jag : En studie av användarprofiler och identitet på Steam
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : Internet och sociala medier har lett till att användare har fått möjligheter att dela med sig av information som i sin tur får representera dem i de olika virtuella miljöerna. Bland annat finns Steam som är en spelplattform med möjlighet att skapa samt ändra användarprofiler. LÄS MER
5. Hur Value Propositions formas genom interaktion mellan aktörer i nätverk : En studie av styrketräningsutövare och kosttillskottsprodukter
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Idag marknadsförs mängder av produkter vars funktionella värde, av olika anledningar, är svårt för konsumenterna att konkret utvärdera. De Value Propositions som tillverkare och återförsäljare av dessa produkter förmedlar skiljer sig potentiellt från de Value Propositions som konsumenterna faktiskt använder sig av vid sina köpbeslut. LÄS MER