Sökning: "visuell kommunikation butik"
Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden visuell kommunikation butik.
1. Unica : Hållbar kosmetika för hotell, resa och hem
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)Sammanfattning : Konsumenter stöter på mängder av förpackningar både i butik och via nätet. En förpackning har stor betydelse när det kommer till att återspegla en produkt och ett varumärke. LÄS MER
2. Is less, more? : En kvalitativ studie om den digitala förpackningen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : The industry that shows the strongest growth and development online is the foodindusty. The prognosis shows that this development will only continue to increase. One problem with the online grocery shopping lies in the fact that consumers find it difficult to differentiate the product packaging. LÄS MER
3. Vem väljer vad du köper? : En undersökning av grafisk design i livsmedelsbutiken.
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för designSammanfattning : Denna undersökning handlar om hur konsumenten möts och påverkas av visuell kommunikation i livsmedelsbutiken. För att komma närmare svaret på dessa frågor har en fotodokumentation genomförts med en efterföljande analys av ett urval bilder, för att ge en bild av vad det är konsument möts av. LÄS MER
4. När rosorna vissnar, finns bara taggarna kvar
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för designSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur butiker använder sig av visuell kommunikation vid försäljning av rosor. Syftet är också att undersöka hur medvetna konsumenter är om etiska märkningar på rosor. LÄS MER
5. Förpackningens betydelse – konsten att kommunicera med konsumenten vid e-handel
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Uppsatsen undersöker hur tre förpackningar som används vid e-handel kommunicerar företags varumärken. Detta undersöks genom en semiotisk analys och en komparativ analys av den visuella kommunikation och varumärkesbyggande som företagens förpackningar förmedlar. LÄS MER