Sökning: "visuella intryck"
Visar resultat 1 - 5 av 68 uppsatser innehållade orden visuella intryck.
1. Tillit redan vid första mötet? : User Experience (UX) påverkan på tillit mellan företag och kund
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Företag som arbetar aktivt med dess kundrelationer har stora möjligheter att öka sina intäkter. Genom att bibehålla 5% av sina kunder kan företagets intäkter öka med nästan 100%. LÄS MER
2. Säkerhet vid perioperativ omvårdnad : En systematisk litteraturstudie om patientens upplevelse
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Bakgrund: Operationssjuksköterskan ska bedriva säker vård där patienten också ska kunna känna sig säker. Personcentrerad vård är en förutsättning för säker vård och påverkas av faktorer som teamsamarbete, kommunikation och operationssalens miljö. LÄS MER
3. Synergonomi – utmaningar och möjligheter för att utveckla hållbar visuell arbetsmiljö : En kvalitativ studie som beskriver förutsättningar för synergonomi, ur sakkunnigas perspektiv
Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologiSammanfattning : Abstract Ida Lindqvist Visual ergonomics – challenges and opportunities to develop sustainable visual work environment. Student Master Thesis in Occupational Health Science, University of Gävle. Purpose To investigate and describe expert’s perceptions of challenges and opportunities to develop sustainable visual work environment. LÄS MER
4. Hur mönsterseparation och igenkänningsminne förändras med tiden – En experimentell minnesstudie
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : I begreppet minne ryms flera kognitiva processer. En viktig minnesförmåga är mönsterseparation, som innebär att skilja nya visuella intryck från redan kända. Det datoriserade bildminnestestet MST (Mnemonic Similarity Task) har tagits fram för att testa denna förmåga. LÄS MER
5. A Peer-fect Website Marketing Strategy
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This thesis explores factors that influence consumers' willingness to use P2P rental platforms, and how these affect consumers’ service and brand impression. This was achieved by conducting a qualitative study through interviews and observations with participants exploring the P2P rental platform Hygglo. LÄS MER