Sökning: "visuella media"

Visar resultat 1 - 5 av 191 uppsatser innehållade orden visuella media.

  1. 1. Jakten på Resonans - En Covid-19-relaterad studie om musikalisk kommunikation i digitala medier.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik

    Författare :Jens Helander; [2024-01-19]
    Nyckelord :Johann Kuhnau; Bibliska historier; Hartmut Rosa; resonans; Roman Jacobson; kommunikation; retorik; barockorgel; orgel; kyrkomusik; digitala medier; Den visuella musiken; Covid-19;

    Sammanfattning : Covid-19-pandemins skarpa restriktioner för sammankomster hänvisade under långa perioder all levande kyrkomusik till nya digitala format. En förändrad kontaktyta för musikalisk kommunikation gör något med både utövaren och med materialet som ska förmedlas. LÄS MER

  2. 2. TRUST ONLINE: Visual Cues for Trustworthy News

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Marco Helin; Tim Zetterqvist; [2023-02-01]
    Nyckelord :Trustworthiness; news articles; domain suffix; associated images; comment;

    Sammanfattning : This study was born in the light of the Swedish Civil Contingencies Agency’s (MSB) release of a handbook on how to counter information influence activities, along with a growing distrust placed upon media outlets by the public. The purpose of this experiment was to test knowledge from earlier research in the e-commerce domain on what makes a website perceived as trustworthy but applied and tested on images of news articles. LÄS MER

  3. 3. Politisk kommunikation på Instagram ur ett visuellt perspektiv : Hur används personifierade budskap på Instagram med en fallstudie på Ulf Kristersson

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Olle Wester; Henrik Weilander; Alicia Brasch Flodén; [2023]
    Nyckelord :Political communication; Instagram; personification; Ulf Kristersson; Moderaterna.; Politisk kommunikation; Instagram; personifiering; Ulf Kristersson; Moderaterna.;

    Sammanfattning : Studien ämnar att utröna vilka semiotiska verktyg som används för att konstruera en bild av UlfKristersson på hans Instagramsida samt hur budskap blir personifierade. Detta görs genom en kvalitativ textanalys i form av en visuell textanalys. LÄS MER

  4. 4. How to communicate efficiently on social media : A case study about emotional communication strategies by the climate activist group Rebellmammorna

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Anna Nilsson; [2023]
    Nyckelord :visuals; narrative; emotional communication; social media platforms; climate movements; visuella element; narrativ; emotionell kommunikation; sociala medieplattformar; klimatrörelser;

    Sammanfattning : This case study aims to explore how emotional communication on social media can influence the target group by examining the communicative strategies, including visuals and narratives, used by the climate activist group Rebellmammorna. Eight semi-structured interviews were conducted with members of Rebellmammorna to investigate how they describe their communicative strategies, how they use emotional communication to establish a relationship with their target group, and how users experience the communication on their social media platforms (Facebook, Instagram, and their webpage). LÄS MER

  5. 5. Shape depiction using Local Light Alignment : Evaluating the shape enhancement capabilities of the Local Light Alignment technique at multiple scales

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Edvard Ahlsén; [2023]
    Nyckelord :Shape depiction; Non-photorealistic rendering; Shading; Multiple scales; Formskildring; ickerealistisk rendering; skuggning; skalrymdsmetoder;

    Sammanfattning : Local Light Alignment is a new shading based technique in the field of shape depiction, a field which concerns itself with techniques to represent and enhance the three-dimensional (3D) shape of objects in two-dimensional (2D) visual media. The main idea of Local Light Alignment is to locally adjust the incoming direction of light to create contrast in a way that enhances the perception of shape and surface detail. LÄS MER