Sökning: "vocal teacher"

Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden vocal teacher.

  1. 1. Förskolebarns trygga relationer till pedagoger utifrån deras verbala och icke-verbalak ommunikation : - En kvalitativ observationsstudie

    M1-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Julia Grattan; Johanna Gullberg; [2023]
    Nyckelord :Attachment; security; comfort; relationships; secure base; safe haven; children; preschool teacher; verbal and non-verbal communication; interaction.; Anknytning; trygghet; tröst; relationer; trygg bas; säker hamn; barn; pedagog; verbal och icke-verbal kommunikation; samspel;

    Sammanfattning : Trygga relationer mellan pedagog och barn har minskat i förskolan. Trots det visar tidigare forskning på det tydliga samband som finns mellan barns trygghet och deras utveckling samt lärande. LÄS MER

  2. 2. "Varenda ton vi tar är ju personlig" - En intervjustudie om personligt uttryck i sångundervisning på gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Hilda Axelsson; Alma Fridolfsson; Marcela Ivsinovic; [2023]
    Nyckelord :Musikpedagogik; personligt uttryck; röst; sångteknik; sångundervisning; utbildningsvetenskap; educational science; music education; personal expression; singing lessons; vocal technique; voice; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : Personligt uttryck har alltid varit viktigt för oss när vi sjunger och som blivande sånglärare vill vi att arbetet med personligt uttryck ska bli en naturlig del av vår egen sångundervisning. Syftet med denna studie är att undersöka begreppet personligt uttryck ur ett sånglärarperspektiv för att ta reda på hur sånglärare tolkar och beskriver sitt arbete med begreppet på gymnasiet. LÄS MER

  3. 3. Varför talar just du? : Elevers upplevelse av sitt talutrymme i gymnasieskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Mattias Lindberg; [2022]
    Nyckelord :Intersektionalitet; talutrymme; gymnasieskolan;

    Sammanfattning : This study investigates how senior year high school students experience their vocalparticipation in the subject of social science and how these experiences may differ from anintersectional perspective. The study will also present some measures to counteract theprevailing differences depending on the student's gender, ethnicity, and class affiliation. LÄS MER

  4. 4. "Practice makes perfect!" : A survey study of musical practice of vocal students in upper secondary school

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Miranda Campora; [2021]
    Nyckelord :Singing; musical practice; self-regulated learning; warm-up; vocal teacher; knowledge requirements;

    Sammanfattning : Vocal teachers’ task is to give students a foundation for their personal practice. When the student leaves the classroom, it is their responsibility to direct their own learning. LÄS MER

  5. 5. Mot ett mer öppet spelrum : Elevers inflytande på instrumentalundervisningen på gymnasiets musikestetiska linje

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Daniel Nyqvist; [2021]
    Nyckelord :communication; education; music education; instrumental education; student influence; kommunikation; undervisning; musikundervisning; instrumentalundervisning; elevinflytande;

    Sammanfattning : Instrumental and vocal music education is an activity that most often starts with a newly found interest that a student wants to learn more about. Unfortunately some students stop in the beginning of their journey because the education in some cases will not mirror that inte- rest. LÄS MER