Sökning: "volvo brand image"

Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden volvo brand image.

  1. 1. Emotionell marknadsföring inom reklamfilmer : En kvalitativ studie av Volvo Cars och Kia

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Adam Almqvist; Daniel Michel; [2023]
    Nyckelord :Emotionell marknadsföring; brand identity; brand image; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : På senare tid har det skett en förändring i hur marknadsförare använder känslor i reklamfilmer för att skapa band mellan konsumenter och företag, det som kallas för emotionell marknadsföring. Den här studien ämnar att undersöka hur emotionell marknadsföring har använts av två ledande elbilstillverkare i Sverige, Volvo och Kia, i företagens tv-reklam. LÄS MER

  2. 2. Closing the GAPS

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tessa Rauthe; Victoria Friman; [2023]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: CLOSING THE G A P S: Detecting misalignments between the corporate brand identity and brand image of Volvo Cars and Volkswagen within the German and Swedish markets Date of the Seminar: 02.06. LÄS MER

  3. 3. Transition of non-production facilities towards carbon-neutrality A Case Study- Volvo CE’s Customer Center

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Energisystem

    Författare :Abdulhamid Aliahmad; Aisiri Mohan; [2020]
    Nyckelord :Carbon Neutrality; GHG protocol; Greenhouse Gases GHG ; Attributional life cycle assessment aLCA ; Consequential life cycle assessment cLCA ; Carbon Dioxide CO₂ .;

    Sammanfattning : Research on historical developments that lead to the establishment of global organizations for climate change has shown that the phenomenon of surface temperature is not a new topic of focus. Increased policy restrictions, brand image, fear of resource scarcity, growing market trends towards sustainability and consumer awareness are among the several external factors that have influenced the growing research in corporate transition towards carbon neutrality. LÄS MER

  4. 4. Branding strategy through storytelling in marketing : The other side of the story

    Master-uppsats, Högskolan i Jönköping/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Jonathan Pykälistö; Alexander Fahlstad; [2019]
    Nyckelord :Brand Identity; Brand Image; Storytelling; Branding Strategy; Marketing Strategies;

    Sammanfattning : Background - What a company wants to communicate is today more correlated to their core values and within storytelling it is no exception. Storytelling is the art of using a story in focus in televised commercials and the products are used in the peripheral. LÄS MER

  5. 5. Press Measurements and Virtual Rework of Stamping Dies

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för maskinteknik

    Författare :Einar Palsson; Mårten Hansson; [2017]
    Nyckelord :Virtual Rework; Inverse Modeling; ARAMIS Digital Image Correlation DIC ;

    Sammanfattning : Stamping dies are used in the Sheet Metal Forming (SMF) process for manufacturing of car body parts. The lead time for design and manufacturing of a stamping die is long, and therefore costly. LÄS MER