Sökning: "volvo utbildning"
Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden volvo utbildning.
1. A study investigating the factors that causes delays in construction equipment projects in UX/HMI area
Master-uppsats, KTH/Väg- och spårfordon samt konceptuell fordonsdesignSammanfattning : This research study investigates the factors contributing to delays in construction equipment projects, specifically in the User Experience (UX) and Human-Machine Interface (HMI) area, with a particular focus on projects conducted at the company Volvo Construction Equipment. The study incorporates a literature review, a mixed-methods approach combining qualitative and quantitative analysis, and in-depth discussions. LÄS MER
2. Medieteknisk simulation inom utbildning.
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : En undersökning om Simulation inom utbildningsområdet, med hjälp av medieteknik. I artikeln diskuteras bland annat hur erfarenhet-baserad undervisning, som en digitalsimulation med fysiska kontroller, kan vara ett utmärkt tillägg för hur man undervisar. LÄS MER
3. Tillverkningsföretag och dess förbättringsarbete : En studie om kvalitetsarbete
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Kvalitet och hög prestanda är något som alla tillverkande företag strävar efter. Det är något som attraherar kunder och som är en vital del för att företaget inte skall behöva utföra omarbeten på grund av bristande kvalitet. Det är även viktigt för att företaget ska vara konkurrenskraftigt. LÄS MER
4. Lean-Agile organization in test facilities and workshops
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Introduction: This study was conducted at Volvo Cars’ R&D division to investigate how test facilities and workshops can implement an agile way of working. Three departments with different levels of agile implementation were therefore investigated to fulfill our purpose. LÄS MER
5. “För att bli svensk, man måste ha de tre V orden. Vovve, volvo, villa, eller hur?” : En kvalitativ studie om ensamkommande flyktingbarns integrationsprocess i Sverige
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbeteSammanfattning : Tidigare forskning har visat på att Sveriges integrationspolitik inte ser till individen, vilket gör att ensamkommande flyktingbarns behov kan överses. Av bakgrund till hur den svenska integrationsprocessen är formad syftar studien till att lyfta ensamkommande flyktingbarns upplevelser av sin livssituation i Sverige, för att uppnå en förståelse för hur integreringsprocessen har fungerat. LÄS MER