Sökning: "way out west festival"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden way out west festival.

  1. 1. The WOW-effect. A qualitative content analysis of communication strategies used by the Swedish music festival Way out West

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elin Fredlund; Savannah Gillblad; [2023]
    Nyckelord :strategic communication; event marketing; sustainability communication; CSR; brand community; symbolic branding strategies; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens samhälle finns en allt större press på varumärken att stå ut ur mediebruset samt att kommunicera kring hållbarhet och CSR. Detta gör brandingstrategier högst nödvändiga, trots detta är det ännu ett relativt outforskat område inom marknadsföring av evenemang. LÄS MER

  2. 2. Bakom bilden : En semiotisk bildanalys som analyserar hur Way Out West visuellt framställer kvinnliga och manliga artister i sin marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Matilda Damlin; Nelly Franzén; Annie Frivold; [2020]
    Nyckelord :Representation; semiotics; social constructions; stereotypes; idealization; faceism; Representation; semiotik; sociala konstruktioner; stereotyper; idealization; faceism;

    Sammanfattning : Men and women have been represented in different ways in media for a long time. Images and visual documents are important tools for companies in marketing so that they can convey their messages in the most desirable and presentable way possible (Ekström, Ottosson & Parment 2017). LÄS MER

  3. 3. From Way Out West to Veg Out West - A study on changes to a key brand property and brand meaning negotiation on social media

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Jakob Obstfelder; Pär Gustafsson; [2019-07-03]
    Nyckelord :Brand meaning negotiation; Sign values; Social media; Identity creation;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to illustrate the brand meaning negotiation process on social media, using the case of the Way out West brand that changed a key brand property in 2012. We aim to uncover dynamics and reasons for why and how the brand’s meaning has been negotiated, and the influence social media has had by expanding on previous research, most notably Giesler ( 2012 ) research findings on brand meaning negotiation. LÄS MER

  4. 4. Festival- ett jämställt rum? : En turismvetenskaplig studie som undersöker två festivalers arbete mot en jämställd festival

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan; Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Frida Johansson; Sofia Eliason; [2016]
    Nyckelord :Equality; Festivals; Organisations; Workingplace; culture; Jämställdhet; Feminism; Festival; Organisation; Kultur; Arbetslag;

    Sammanfattning : Frågan om jämställdhet på festivaler har de senaste åren varit ett ämne som lyft stora debatter på sociala medier. Kända artister har kritiskt lyft diskussioner centrerade på festivalernas könsfördelningar av artistbokningar. LÄS MER

  5. 5. Gatsten eller lervälling : En studie i hur habitus påverkar människors val av musikfestivaler

    Kandidat-uppsats, Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Johanna Valdemarsen; [2013]
    Nyckelord :music festival; habitus; Bourdieu; festival; music sociology; way out west; hultsfredsfestivalen; peace and love; sweden rock festival; capital; field; habitus; Bourdieu; festival; musiksociologi; way out west; hultsfredsfestivalen; peace and love; sweden rock festival; kapital; fält;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöks habitus påverkan på vilken slags festival människor väljer att besöka och varför. Med dagens stora utbud av festivaler och det nya festivallandskapet som har växt fram de senaste åren finns det något för alla som är intresserade. LÄS MER