Sökning: "what is customer relationship Marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 216 uppsatser innehållade orden what is customer relationship Marketing.

  1. 1. Generation Z - Lojalitetens fiende?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Caroline Hamilton Henze; Linn Andreasson; Sofia Lind; [2024]
    Nyckelord :Varumärkeslojalitet; Lojalitetsprogram; Generation Z; Engagemang; Trender.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Generation Z - Lojalitetens fiende?”. En kvalitativ studie om Generation Zs relation till varumärkeslojalitet. Seminariedatum: 2024-01-11 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå. LÄS MER

  2. 2. ”Är det detta du menar? – Nej, det är det verkligen inte!” En analys av konsumenters missnöje vid möten med chatbots i kundtjänst

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Annie Bolmgren; Emma Axelsson; Julia Krusell; [2024]
    Nyckelord :Keywords: Chatbots; customer service; service quality; dissatisfaction; frustration; Technology and Engineering; Business and Economics;

    Sammanfattning : Chatbots are increasingly being adapted as substitutes to humans in customer service. As the level of adoption increases, it becomes more important to understand the phenomenon of robots replacing humans – a new chapter in the rising digital world. LÄS MER

  3. 3. Digital media use towards relationship initiation in marketing : A qualitative study of Swedish Micro-firms in a B2B context

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Xian Li; [2023]
    Nyckelord :Keywords: Digital media; Relationship marketing; Business-to-Business marketing; Trust; Customer relationship initiation;

    Sammanfattning : This thesis aims to explore what and how Swedish micro firms use digital media towards relationship initiation in a Business-to-Business (B2B) context. Digital media has been increasingly studied in marketing over time, but it has been predominated by Business-to- Customer (B2C) context, while the Business-to-Business context lacks attention, micro B2B firms even less in particular. LÄS MER

  4. 4. Bankens roll vid generationsskifte av skogsfastigheter : en studie av intressenters tjänstebehov

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Alice Sjölund; [2023]
    Nyckelord :fallstudie; fastighetsöverlåtelse; finansiell rådgivning; relationsmarknadsföring; semistrukturerade intervjuer; tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : Sveriges totala landareal består av cirka 28 miljoner hektar skogsmark. Tillsammans äger cirka 311 000 privata skogsägare drygt 50 procent av den svenska skogsarealen. Ägarbyten bland dessa skogsfastigheter sker kontinuerligt. LÄS MER

  5. 5. Kreditgivningsprocess till SME : Vilken redovisningsinformation upplever banker behov av på grund av informationsasymmetri vid kreditgivning till SME?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Biniam Zeru Tkue; Kristina Nedeljkovic; Sundus Jama; [2023]
    Nyckelord :SME; credit assessment process; information asymmetry; 5c-model; risk assessment; cash flow analysis; financial reporting information; SME; kreditbedömningsprocess; agentteori; 5c-modell; riskbedömning; kassaflödesanalys; redovisningsinformation;

    Sammanfattning : Bakgrund: SME (små och medelstora företag) spelar en avgörande roll för ekonomisk tillväxt och sysselsättning. Trots deras betydelse möter dessa företag ofta utmaningar när de försöker få tillgång till finansiering från banker. LÄS MER