Sökning: "willingness to buy"

Visar resultat 1 - 5 av 75 uppsatser innehållade orden willingness to buy.

  1. 1. Energieffektivisering av villor: En fallstudie med fokus på investeringsbeslut baserat på energi- och ekonomiska analyser

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskap

    Författare :Ali Jamshidi; Rasmus Björk; [2023]
    Nyckelord :Beteende; Byggbranschen; Energieffektivisering; Gröna byggnader; Investera; LCC; Livscykelkostnadskalkyl; Val;

    Sammanfattning : Introduktion (och mål) - Mänskligheten lever idag i en ohållbar värld och ställning tillmänsklighetens påverkan på jorden bör tas. Byggbranschen är en bov i denna fråga dåden står för cirka en tredjedel av värdens slutenergi. LÄS MER

  2. 2. The impact of Colour Psychology on Packaging in the Food Industry: The Case of Chocolate and Yogurt

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ida Lucietti; Sophia Petrovská; Yufeng Li; [2023]
    Nyckelord :Colours; psychology; consumer perceptions; food industry; Business and Economics;

    Sammanfattning : Product packaging has an impact on consumers' perception of the product and their purchasing decisions. In product packaging, colour is an important design factor. LÄS MER

  3. 3. Assessing the market possibilities and productization of ambulatory ECG-devices in the Business to Consumer space

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Morgan Bryer; Anton Palmén; [2023]
    Nyckelord :ECG; Ambulatory ECG; Medical technology; remote monitoring; B2M.; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : There is currently a shift in the healthcare sector moving towards remote monitoring, meaning that monitoring of diseases and other issues is moving out of hospitals and into people's homes with the use of medical technology. One of the fastest-growing at-home monitoring solutions is the ECG device, especially due to the fact that cardiovascular diseases are the leading cause of death worldwide. LÄS MER

  4. 4. Användbarhet och användarvänlighet av smarta enheter i den egna bostaden hos unga konsumenter

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Sarah Nurmi; Clara Görander; [2023]
    Nyckelord :Internet of things; IoT; smart homes; smart devices; young consumers; home purchase; newly produced housing; generation Y; generation Z; ease of use; usefulness; Internet of things; IoT; sakernas internet; smarta hem; smarta bostäder; smarta enheter; unga konsumenter; bostadsköp; nyproducerade bostäder; generation Y; generation Z; användbarhet; användarvänlighet;

    Sammanfattning : This thesis is written within the topic of Internet of Things (IoT) and smart homes among young adults in Sweden. Smart homes are taking up more and more space on the housing market and aim to make consumers' everyday lives easier. LÄS MER

  5. 5. The Role of Moral Emotions in Sustainable and Unsustainable Fashion Consumption: A Swedish Consumer Perspective

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Vendela Johansson; Joy Bou Absi; [2023]
    Nyckelord :Sustainable Consumption; Unsustainable Consumption; Moral Emotions; Online buying behaviour; Fashion.;

    Sammanfattning : Background:  The comfort of buying online satisfies consumers more than the traditional way of shopping in stores. Buying fashion online is highly influenced by consumers' fashion consciousness and their personal values which enhances the willingness and dependence to buy new products. LÄS MER