Sökning: "wine labels"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden wine labels.

  1. 1. Kul men ful : En jämförelse mellan humoristiska och traditionella vinetiketter och dess påverkan på köpintention och upplevda värde

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Clara Malm; Emma Mackenhauer Olsen; [2023]
    Nyckelord :wine labels; packing design; humor psychology; humor in advertising; color psychology;

    Sammanfattning : Bakgrund: På senare tid har vissa dryckesföretag börjat frångå det som kallas traditionell design av vinetikett. De har istället börjat anamma en mer modern design med humoristiska och utstickande element på vinetiketterna. Men det finns delade meningar om hur konsumenter reagerar, värderar och påverkas av humoristiska vinetiketter. LÄS MER

  2. 2. Consumers’ perception of climate-smart wine packaging : a case study on Systembolaget

    Master-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Nicole Chidiac; Iris Lundquist; [2023]
    Nyckelord :Wine packaging; climate impact; consumer behavior; sustainability labels; ; CSR; Alpabeth Theory;

    Sammanfattning : Environmental concerns in the wine industry are getting more attention worldwide, making it important to shift to more sustainable practices. One of the most significant CO2e emissions originates from wine glass bottles as packaging material. LÄS MER

  3. 3. Vinetiketten - ett sätt att förmedla kunskap : En kvalitativ studie om vinetiketters betydelse för restaurangarbetare

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolan

    Författare :Malin Persson; Lovisa Sahlberg; [2022]
    Nyckelord :Wine; Wine Labels; Wine Proficient; Cultural Intermediator; Restaurant Worker; Vin; Vinetiketter; Vinkunnig; Kunskapsförmedlare; Restaurangarbetare;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. "Klimatsmartare förpackning" och "ekologiskt" : En undersökning för hur miljöetiketter påverkar konsumentens Intention To Buy och Willingness To Pay.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Charlotta Ekebergh; Thai To; [2021]
    Nyckelord :Wine; Intention To Buy ITB ; Willingness To Pay WTP ; Organic; Label; Packaging;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: "Klimatsmartare förpackning" och "ekologiskt" En undersökning för hur miljöetiketter påverkar konsumentens Intention To Buy och Willingness To Pay. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Charlotta Ekebergh och Thai To Handledare: Patrik Sörqvist Datum: juni, 2021 Syfte: Syftet med föreliggande studie var att undersöka konsumentens intention to buy (ITB) och willingness to pay (WTP) för olika typer av vinförpackningar samt att se om dessaskattningar kan påverkas genom Systembolagets märkningar "klimatsmartare förpackning" och "ekologiskt". LÄS MER

  5. 5. Using Machine Learning to Detect Grapevine Disease in Wine Production

    Master-uppsats, Lunds universitet/Matematik LTH

    Författare :Ivar Vänglund; [2021]
    Nyckelord :Grapevine disease; Downy mildew; Powdery mildew; Image analysis; Deep learning; Convolutional neural network; Data augmentation; Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : When growing grapevines there are common risks for disease outbreaks when the pathogen has remained from earlier growing cycles and the weather and soil conditions work in the diseases' favour. The diseases may spread a lot before being highly noticeable. This means that the harvests of grapes for wine production are in jeopardy. LÄS MER