Sökning: "y all"

Visar resultat 21 - 25 av 392 uppsatser innehållade orden y all.

  1. 21. Mikrofonens hot och möjligheter : Unga och äldres perspektiv på en potentiell framtida datainsamling via mikrofonen av smart teknologi

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Agnes Balcer; [2023]
    Nyckelord :Data Collection; Cookies; Personal integrity on the internet; Smart Speakers; Voice assistant; Data collection of the mobile phones microphone; Generation X; Generation Y; Generation Z; Datainsamling; Cookies; Personlig integritet på internet; Smarta högtalare; Röstassistenter; Datainsamling via mobiltelefonens mikrofon; Generation X; Generation Y; Generation Z;

    Sammanfattning : Att vara internetanvändare idag innebär att man ständigt utsätts för datainsamling i form av stora textfiler som företag använder för att bygga upp profiler av individer baserat på deras internetvanor. Vare sig man tillhör den äldre generationen som har behövt anpassa sig efter ny teknik eller om man tillhör den yngre generationen som är uppväxt med tekniken och har den i sitt DNA, så finns det risk att datainsamlingen gör intrång på den personliga integriteten. LÄS MER

  2. 22. Purchase Intention of Millenials (Gen Y) and Gen Z towards Online Shopping : Investigating the Gen Y and Gen Z Africans living in Sweden

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Kikelomo Olatunji-Aikomo; [2023]
    Nyckelord :Online shopping; purchase intention; millennial; Gen Y; Gen Z; theory of planned behavior; attitude; subjective norms; perceived behavioral control; green concern; perceived risks;

    Sammanfattning : Purpose: This research aims to test the identified factors that influence the online purchase intentions of millennial (Gen Y) and Gen Z Africans who reside in Sweden and to find out whether there are differences in the online purchase intention between the two generational cohorts. Research design: In order to fulfil the purpose of this study, an online questionnaire was distributed to Gen Y and Gen Z Africans living in Sweden. LÄS MER

  3. 23. Varierar riskperception beroende på generation inom aktiemarknaden? : En kvantitativ studie beträffande riskperception hos generationerna Baby Boomers, X, Y och Z på aktiemarknaden.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :George Al Bchara; Josephine Erkers Lund; [2023]
    Nyckelord :Riskperception; generations; Baby Boomers; Generation X; Generation Y; Generation Z; risk; shares; shareholders; stock market; Riskperception; generationer; Baby Boomers; Generation X; Generation Y; Generation Z; risk; aktier; aktiesparare; aktiemarknaden;

    Sammanfattning : The aim of this study is to expand the knowledge regarding whether the riskperception among investors in different generations in the stock market differs, as well as how it differentiates. This study delves deeper in four different generations, consisting of an age range between 18-78 years. LÄS MER

  4. 24. Sneaky but not illegal: An experimental study of how price increase and product content reduction affect attitudes towards brand and retailers and persuasive intent

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Linnea Fällman; Ella Wiss Mencke; [2023]
    Nyckelord :Shrinkflation; Price Tactics; Persuasion Knowledge; Retailer pricing; Consumer Behavior;

    Sammanfattning : In the past years, consumers may be confused as to why their household goods do not last as long as they have in the past. In almost all cases, this is due to a phenomenon called 'shrinkflation'; the practice of reducing the size or quantity of a product while keeping the same price. LÄS MER

  5. 25. DIOSES EN LA TIERRA E EL INGENIOSO HIDALGO DE LA MANCHA : VELÁZQUEZ’S SUBVERSION OF THE HABSBURG MYSTIQUE OF POWER

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Dan Hanqvist; [2023]
    Nyckelord :Baroque; Siglo de Oro; Portraiture; Diego Velázquez; Philip IV; Naturalism; Subversion; Habsburg Iconography; Political Iconography; Vision; Visuality; Reception; Barroco; Siglo de Oro; retrato; Diego Velázquez; Felipe IV; naturalismo; subverción; Habsburgo; Austrias; Iconografía; Iconografía política; visión; visualidad; recepción;

    Sammanfattning : Sometimes the concrete form and skill of a work of art stand in a non-arbitrary or non-contingent relationship with the social circumstances of its facture. I hypothesise that this form and such skill was used by Diego Velázquez for artistically, socially and politically subversive purposes. LÄS MER