Sökning: "yngre skolbarn"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden yngre skolbarn.

  1. 1. Vad är balans? : Balansförmåga hos barn i skolåldern

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Laboratoriet för biomekanik och motorisk kontroll (BMC)

    Författare :Kristjan Oddsson; [2012]
    Nyckelord :Balansförmåga; motorik; motorisk kontroll;

    Sammanfattning : AimThe specific questions in the theoretic part were:What is contained in the terms "balance and balance skill" and how can this skill be measured?The specific questions in the empirical part were:How does balance skill in different age categories of children correlate with biological and physiological parameters such as age, gender, body height, weight and level of physical activity?MethodsLiterature search based on books and scientific papers related to the questions posed above. Selection was made at libraries and on–line through "Pubmed". LÄS MER

  2. 2. Lust för bild och skapande : en kvalitativ studie om intresse samt motstånd skapas för ämnet bild

    Magister-uppsats, Konstfack/Institutionen för Bildpedagogik (BI)

    Författare :Hanna Gumowska Wagnås; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstraktEntusiasm eller ointresse - vad är det som förorsakar lust eller motvilja för skapande ämnen? Frågan jag ställer är väldigt omfattande och berör flera samhällsområden. Tid - den historiska och i individens utveckling; Plats - i världen och individrelaterat tillsammans med tillhörande närmiljö, traditioner och relationer, samt individer med sina personligheter. LÄS MER

  3. 3. Dynamic assessment i svenskspråkig kontext : En explorativ studie av sex-sjuåringars narrativa utveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Logopedi

    Författare :Louise Kristoffersson; [2011]
    Nyckelord :dynamic assessment; narrative abilities; MLE; young school-aged children; dynamic assessment; narrativ förmåga; MLE; yngre skolbarn;

    Sammanfattning : ABSTRACT In standardized tests, culturally and linguistically diverse (CLD) children usually perform at similar level as children with language impairment (LI), largely due to the fact that most standardized assessment tools have been developed on the basis of a monolingual population with mainstream backgrounds. As an alternative to standardized tests, a dynamic assessment approach has been advocated to assess the language abilities of CLD children. LÄS MER

  4. 4. Planerad fysisk aktivitet - främjar det skolarbetet? Några pedagogers uppfattning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Pernilla Wahlgren; Jennie Olsson; [2006]
    Nyckelord :motorik; språk; planerad rörelse; fysisk aktivitet;

    Sammanfattning : Vi har läst på Barndoms och ungdomsvetenskapliga programmet. På denna utbildning lägger man stor vikt vid lek och rörelse, som kan vara en betydelsefull del av lärandet i skolan och på fritiden. En stor del av utbildningen behandlar också det talade och skrivna språket. LÄS MER

  5. 5. Hur tänker yngre skolbarn om en process i naturen? - vad händer med löven på marken?

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Enheten för lärarutbildning; Högskolan Kristianstad/Enheten för lärarutbildning

    Författare :Daniel Berlin; Camilla Höghjelm; [2004]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Vi har gjort en kvalitativ undersökning där syftet är att undersöka barns tankar kring nedbrytningsprocessen i naturen. Det är även att ta reda på hur barns föreställningar påverkas genom medverkan av praktiska nedbrytningsexperiment. Undersökningsgruppen består av 24 barn från klass två och klass fyrafem. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet yngre skolbarn.

Din email-adress: