Sökning: "ytinlärning och djupinlärning vad är det"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden ytinlärning och djupinlärning vad är det.

  1. 1. Självständigt arbete sett ur studerandes perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för Pedagogik

    Författare :Eeva Irvankoski; [2013]
    Nyckelord :Självständigt arbete i högskolestudier;

    Sammanfattning : BAKGRUND Den här studien fokuserar på studenternas syn och uppfattningar av självständigt arbete i högskolestudier. Först ges en överblick över själva begreppen och vidare förs diskussioner om dess innebörd. Därefter beskrivs olika teorier som bas för självständigt agerande. LÄS MER

  2. 2. Lärarlett eller elevaktivt? : En studie av sex lektioner i ickelinjära funktioner på gymnasiet

    Magister-uppsats, Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Susanne Tornert; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Matematiklärare brukar ofta ha en förkärlek för katederundervisning. John Hattie (2009) har gjort en metastudie över 800 andra metastudier om vilka faktorer som påverkar elevers studieprestationer, och han menar att direktundervisning ger bättre resultat än exempelvis elevaktiva arbetssätt. LÄS MER

  3. 3. Lärarlett eller elevaktivt? : En studie av sex lektioner i ickelinjära funktioner på gymnasiet.

    Magister-uppsats, Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Susanne Tornert; [2011]
    Nyckelord :Undervisning; elevaktiva arbetssätt; undersökande arbetssätt; katederundervisning; direktundervisning; matematik; gymnasium; ickelinjära funktioner; ytinlärning; djupinlärning;

    Sammanfattning : Matematiklärare brukar ofta ha en förkärlek för katederundervisning. John Hattie (2009) har gjort en metastudie över 800 andra metastudier om vilka faktorer som påverkar elevers studieprestationer, och han menar att direktundervisning ger bättre resultat än exempelvis elevaktiva arbetssätt. LÄS MER

  4. 4. Som man frågar får man svar : En studie av skriftliga prov på ett yrkesprogram

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Estetisk-filosofiska fakulteten

    Författare :Stefan Olsson; [2008]
    Nyckelord :Exams; knowledge; knowledge assessment; learning styles; Kunskap; kunskapsbedömning; kunskapsprov; lärstilar;

    Sammanfattning : Utifrån att elever verkar ha en förmåga till att endast söka svar på uppgifterna de får och inte vilja intressera sig för att förstå området, så uppkom iden om detta arbete. Syftet med arbetet är att studera vilken kunskap som mäts i skolan. Begreppet kunskap beskrivs utifrån olika synsätt. LÄS MER